Testimoniale

//Testimoniale
Testimoniale 2017-06-22T08:07:23+00:00

Testimoniale despre Liceul Teoretic Național

Robin Stettler

Robin Stettler
14 ani, elev de liceu
Zürich, Elveția

Liceul Teoretic Național este cu adevărat una dintre puținele școli din România care pregătește cu succes elevii pentru viață. Într-un mod profesionist și modern, școala crează aici o conexiune caldă și familiară între profesori și elevi, care de asemenea ajută la pregătirea și dezvoltarea unei cariere de succes.

Liceul Teoretic National ist wahrlich eine der wenigen Schulen Rumäniens, die ihre Studenten erfolgreich auf das Leben vorbereitet. Professionell und modern, man baut hier auch eine warme und familiäre Verbindung auf, die bei der Entwicklung und Vorbereitung auf eine erfolgreiche Karriere zusätzlich hilft.

Carmen Levinza

Camelia Levintza Stettler
Specialist în Comunicare și Marketing
Zürich, Elveția

La începutul anului 2010 am fost într-o mare dilemă: să rămân în țara mea natală, unde m-am format și puteam să am o carieră de succes, sau să mă întorc în Elveția, unde s-a născut baiatul meu și care deja ajunsese la vârsta primei clase școlare? Dacă la acel moment exista o școală la nivelul Liceului Național Teoretic decizia mea s-ar fii înclinat mult mai mult in favoarea țării mele natale.

Liceul Național Teoretic este într-adevăr „o școală altfel”. In primul rând pentru că este rezultatul unui vis de-o viață. O cunosc pe Silvia Moraru de peste 20 de ani și pot să spun că m-a fascinat întotdeauna să văd câtă pasiune pune în educația elevilor ei, cu câtă mândrie vorbește despre rezultatele lor, cât efort necontenit a depus pentru a le oferi noi drumuri de afirmare, pentru a le deschide orizonturi internaționale, pentru a-i sprijini sa-și deschidă aripile și să zboare cât mai sus. Silvia Moraru este tenace, neobosită în a-și atinge țelurile, o profesionistă desăvârșita și o persoană foarte exigentă. Este însă absolut impresionant să o vezi cum se transformă și căldura pe care o emană când vorbește cu un copil, cum poate intra în universul lui și cum poate vorbi pe limba lui.

Am vizitat liceul la înființare și l-am vizitat și acum, după 5 ani de funcționare. Am convingerea ca Liceul Național Teoretic este o școala altfel pentru ca elevii ei sunt îndrumați și sprijiniți să-și descopere și dezvolte talentul. Fiecare dintre noi e înzestrat într-un domeniu sau altul. Cheia unei educații de succes este să descoperi la ce ești cel mai bun și să ajungi să o faci cu plăcere și dedicație. Iar Liceul Național Teoretic oferă exact acest gen de educație. Și acest lucru este posibil tocmai pentru că această școală s-a născut dintr-un vis de-o viață: de a clădi o școală altfel – o școală în care fiecare copil sau adolescent să afle la ce este cel mai bun și cum să ajungă la performanță.

De aceea, dacă aș locui în România, ar fi prima mea alegere pentru educația școlară a copilului meu.

Ilinca Angelescu

Ilinca Angelescu
elev LTN, clasa a VII-a

Primăvara se apropia cu pași mărunți și înceți. Încântată mă uitam pe fereastră și realizam trecerea timpului. Primăvara se apropia, deci venea și ziua mea. 13 ani. Wow. Nici nu-mi vine să cred că anii au trecut așa repede. S-au schimbat multe. Anul acesta a fost cel mai greu. Dacă nu mă plăcea nimeni, dacă nu mă integram, dacă. Prea multe dacă. Sigur va fi bine. Așa gândeam, dar poate că toate grijile puneau stăpânire pe capul meu.

Nu o să mint și să spun că totul a fost perfect de la început. Țineam în mine totul. Era destul de greu, dar încercam. Până când n-am mai putut și m-am descărcat. Mama a zis că totul va fi bine și că o să-mi fac prieteni până la urmă. Nici eu nu mai știam ce simt. Trebuia să mă descurc cumva, nu știam cum. Mi-am amintit că sunt puternică, și că pot să mă descurc. De ce eram așa de temătoare, nu am cum să explic pentru că e un adevărat mister și pentru mine. Ideea de nou nu m-a încântat niciodată, cred că e mai greu până pornesc. Îmi aduc aminte și acum, chiar dacă au trecut nouă luni de zile.

Stăteam la mate, lângă o viitoare prietenă și cred că de aici totul a mers mai bine ca niciodată. Ne-am cunoscut, m-am prezentat, ea s-a prezentat și așa nu mai credeam că sunt singură. Le-am întâlnit și pe prietenele ei și pot spune că ne-am împrietenit destul de ușor. În ziua aceea eram în extaz. Devenisem o adevărată LTN-istă. De atunci toate au mers bine. Începusem să vorbesc cu colegii mai mult, nu mai eram fata timidă de la începutul anului, eram mai sigură pe mine, chiar făceam parte dintr-un colectiv adevărat. Și mulțumesc că s-a întamplat așa, așa am început să ne cunoaștem, nu mai simțeam ca înainte, era un fel de siguranță…Nu știu, dar cert era că începusem cu adevărat să mă simt bine, eram fericită, îmi întâlnisem prietenele, prietene adevărate, care mă acceptă așa cum sunt.

Poate că a fost greu la început, dar cum se spune, începutul e greu. Așa este și în povestea mea. Începutul a fost greu, dar sfârsitul va fi fericit. Dar nu va exista sfârșit, pentru că aici finalul fericit va fi dacă povestea nu se va termina niciodată. Prieteniile adevărate durează și rezistă celor mai grele furtuni. Acum, revenind în prezent, LTN-ul ne învață că orice ni se întâmplă, schimbările din viața noastră nu aduc decât noi oportunități, dacă ți se închide o ușă, nu uita, intră pe cea din spate. Sunt bucuroasă, de cele întâmplate, cred că viața nu ar fi interesantă fără suișuri și coborâșuri, care, pur și simplu ne scot din rutină.

Viorica Pop

Viorica Pop
Bunică

Curiozitatea mea, sporită de condiția profesorului pensionar, intra pentru prima dată pe porțile unei școli particulare din inima Capitalei: Liceul Teoretic Național. Îmi însoțeam nepoții la grupa mare de la grădiniță și în clasa pregătitoare. Nu era o zi festivă, care să fure privirile cu freamătul și coloritul ei, așa că ochiul atent lua în primire atmosfera…
O primă descoperire, necesară, de fapt, în orice școală, îmbrăca firescul: legătura dintre conducerea școlii, dascăli și părinți te făcea să te simți ACASĂ. Entuziasmul reținut din mine intuia totuși că probleme există și aici, dar ele rămâneau undeva, în birouri, să fie rezolvate de cei în drept. Pe noi ne întâmpinau lumina și căldura gazdelor. Eram atentă la reacția copiilor – zglobii, gălăgioși ca toți copiii. În întâmpinarea lor veneau cuvintele și gesturile educatoarelor, învățătoarelor. Nimic aspru, nimic strident. O autoritate familiară disciplina neastâmpărul. “Poate pentru a-și face reclamă (desigur, într-o societate pragmatică!)”, îmi șoptea îndoiala din mine. “Prea părea totul frumos; curățenie, spații luminate, clase și holuri decorate adecvat, apoi posibilități de învățare la diferite instrumente muzicale, ramuri sportive, arte, concursuri pe discipline școlare!”
Am venit mereu, în zile obișnuite de școală sau la serbările prilejuite de evenimente naționale și la cele specifice școlii. Aceeași atmosferă! Și iar gândul: “Oare oamenii de aici, dascăli, directori, personal administrativ, nu vor fi având și ei probleme personale?” Am simțit însă că ele rămâneau undeva, prin vreun “birou al conștiinței”… Spre noi venea aceeași disciplină a cunoașterii sufletului de copil!
Am înțeles mai bine legătura discretă dintre “familiar” și “familial”. Eram ACASĂ!
Și-am mai înțeles cum, în viața de zi cu zi, picură aici stropi de LUMINĂ – HAR – ADEVĂR.

Ramona Cotruță
Mamă

Sunt mama unei eleve din clasa a VI-a de la Liceul Teoretic Național. Ne mulțumește foarte mult evoluția fiicei noastre în această școală ceea ce ne îndreptățește să spunem că aici l-am găsit pe “domnul Trandafir” iar fetița noastră și-a recuperat copilăria.

Sorin Stratulat

Sorin Stratulat
Cadru universitar la Metz, Franța

Datorită meseriei pe care o practic de mai bine de 15 ani, am avut ocazia să vizitez diverse lăcașuri de învățământ din străinatate. În această primăvară, am avut onoarea să vizitez pentru prima oară Liceul Teoretic Național, răspunzând invitației doamnei profesor Silvia Moraru. Am fost profund impresionat de infrastructura modernă, de dotările tehnice de nivel înalt și de tehnologiile informatice permițând adaptarea rapidă a activităților pedagogice la diferite niveluri de școlarizare sau la nevoile specifice fiecărui elev.

Am fost de asemenea plăcut surprins să aflu că se folosesc metode didactice moderne, cum ar fi cele bazate pe procesele interactive de predare -> învățare -> evaluare, în care fiecare elev poate lucra în ritmul lui și nu poate trece să învețe noi concepte până când cele de bază nu sunt stăpânite. Limitând la 15 numărul de elevi pe clasă, dificultățile întâlnite sunt identificate rapid, ceea ce implică o minimizare a ratei de eșec. Grație experienței acumulate din activitățile anterioare și a dorinței de a alege ce e mai bun, conducerea liceului a izbutit să combine toate ingredientele necesare reușitei oricărui elev.

Liceul Teoretic Național

Liceul Teoretic Național este deschis elevilor de toate vârstele, începând cu grădinița și terminând cu ciclul liceal

Experienţă şi încredere

Liceul Teoretic Național este un produs al dragostei pentru copii, al experienței, al speranței și al încrederii în sistemul de învățământ românesc

Colaborare în parteneriat

Elevii și părinții sunt partenerii LTN