Warning: Undefined array key "hidden" in /home4/liceu/public_html/wp-content/plugins/fusion-builder/shortcodes/fusion-gallery.php on line 756

„Profesia mea” – Învață de la viață

Otilia Pellegrini

Otilia Pellegrini
Profesor învățământ primar

Împreună educăm

Printre activițățile non-formale propuse în cadrul proiectului „Învață de la viață”, proiect integrat în „Modelul LTN – Școală pentru viață”, se numără și activități care implică părinții elevilor. Activitățile cuprinse în acest proiect, au ca scop dezvoltarea personalității elevilor și afirmarea aptitudinilor creative ale acestora.

Părinții elevilor au răspuns cu entuziasm la invitația de a susține o oră de curs, în care să le vorbească elevilor despre profesiile lor. Entuziasmul a fost și mai mare din partea copiilor, atunci când și-au văzut părinții în rol de profesor.
Prima meserie prezentată a fost cea de arhitect. Elevii au fost fascinați de o ”expediție” arhitecturală în jurul lumii, ușor de înțeles prin discuții libere pe baza imaginilor dar și prin experiența directă, în care au construit câteva figurine. Ne propunem să mai abordăm acest subiect, atât de interesant și educativ pentru copii.

Cel de-al doilea părinte invitat, a adus la rândul său un invitat surpriză. Elevii au făcut cunoștință cu Amigo, o pisicuță tare drăgălașă, care i-a cucerit definitiv. În această ora de curs, elevii au descoperit ce înseamnă meseria de medic veterinar și cum pot și ei să ajute animăluțele. Și pentru că teoria se îmbină foarte bine cu practica, rând pe rând, elevii și-au intrat în rolul de veterinar și au consultat cu ajutorul stetoscopului, pisicuța noastră.

Primele două ore din cadrul acestui program au debutat cu mare succes, iar copiii au fost încântați și fascinați de meseriile prezentate.

Frumusețea unei profesii poate fi descrisă cel mai bine de cel care o practică. De aceea aceste activități vin în ajutorul copiilor cu informații variate și corecte, cu viziune și pasiune pentru meseria în cauză, cu aplicații practice prin care copilul poate înțelege mai bine un concept sau o practică.

Implicarea directă a părinților în realizarea anumitor activități non-formale, a avut un real impact în stimularea interesului copiilor pentru anumite profesii dar și a coeziunii clasei și a parteneriatului școală – familie.
Când școala și familia încep să colaboreze, elevii primesc cu adevărat suportul necesar pentru a-și descoperi potențialul și a avea succes.