Warning: Undefined array key "hidden" in /home4/liceu/public_html/wp-content/plugins/fusion-builder/shortcodes/fusion-gallery.php on line 756

Învață de la viață de Ziua Carierei

Nu de mult ne-am bucurat de participarea domnului Florin Jianu, președinte al Consiliului Național al Întreprinderilor Private Mici și Mijlocii din România, la activitățile clasei I A din Liceul Teoretic Național dedicate carierei părinților. Această inițiativă face parte dintr-un program educațional amplu intitulat Modelul Liceului Teoretic Național „Școală pentru viață” care cuprinde opt proiecte educative derulate în școală. O marcă proprie a Liceului Teoretic Național este și proiectul Învață de la viață ce se fundamentează pe principii precum „Arată tu propriul exemplu de educație pentru viață!”
Activitatea propusă a țintit dezvoltarea spiritului antreprenorial al elevilor și deschiderea orizonturilor acestora către idei de afaceri. Îndrumați de către domnul Florin Jianu, școlarii din clasa I A s-au transformat în mici antreprenori și au plăsmuit idei de afaceri mari. Au început prin a-și alege un domeniu de activitate și un nume pentru întreprinderea lor. Apoi s-au gândit pe cine ar angaja și cu ce alte firme ar colabora. De asemenea, care ar fi categoria de consumatori către care s-ar îndrepta cu precădere și ce produse sau servicii le-ar oferi. Nu lipsite de importanță au fost aspecte precum procurarea banilor necesari deschiderii afacerii dar și utilizarea mijloacelor actuale de comunicare pentru a-și face cunoscută afacerea.
Iată câteva idei interesante de afaceri ce au luat naștere pe parcursul activității îndrumate de dl. Florin Jianu: Fabrica de slime ”Slime Factory”, Ferma ”Găina Roșie”, Școala de piloți ”Ursu”, Ferma de animale ”Pety Farm”, Atelierul de invenții ”Inventias”, Hotel Victor, Submarinul „Aqualand”.

La același gen de activități a răspuns invitației noastre și domnul Mihai Zamșa, controlor de trafic aerian. Acesta i-a cucerit pe elevii clasei I A cu o călătorie imaginară printre nori, susținută cu avioane de jucărie. Au aflat cu surprindere că și avioanele circulă pe culoare comparabile cu cele din traficul rutier și că un alt fel de ”polițiști” veghează zborul avioanelor. Nu a fost o provocare tocmai simplă pentru dl. Zamșa să răspundă tuturor curiozităților pe care le-au avut micii săi interlocutori. Iată și un exemplu: „Dacă ați avea de ales între a asista un avion cu oameni simpli și un avion în care s-ar afla președintele tării, pe care l-ați alege? Pe care ați decide să îl ajutați cu prioritate să evite un eventual pericol?”

La finalul activității, elevii au alcătuit o listă a aptitudinilor pe care ar trebui să le aibă, în viziunea lor, un controlor de trafic aerian. Între acestea au enumerat: atenție, curaj, capacitate de a lua decizii rapid, strategie. De asemenea, au reflectat asupra posibilității ca ei înșiși să devină în viitor controlori de trafic aerian.
Dincolo de informațiile interesante pe care cei doi invitați le-au prezentat elevilor, aș adăuga că ambii au avut parte de experiențe inedite deoarece au fost, timp de o oră, profesorii propriilor copii înscriși în clasa I A.

Ca observație personală, consider că a fost util pentru elevii mei să înțeleagă cât de important este să practici cu pasiune profesia pe care ai ales-o. Acest lucru s-a putut vedea și simți cu prisosință în întâlnirile cu cei doi invitați. Tocmai de aceea, deloc întâmplător, la Liceul Teoretic Național încurajăm elevii noștri să descopere la ce sunt buni și care sunt activitățile pe care le realizează cu cea mai mare plăcere.