”Mai mult decât Școala Altfel” – O săptămână fără clopoțel la clasa pregătitoare și clasele întâi (II)
Recital de pian la Muzeul Național George Enescu
Experiențele în domeniul artistic au continuat pentru elevii claselor I în cadrul programului Mai mult decât Școala Altfel cu o vizită și un minirecital de pian la Muzeul George Enescu.
Emoțiile cele mai mari au fost de partea celor care s-au aflat la primul lor recital cu public. Aplauze călduroase au făcut să răsune încăperea, dar au umplut și inimi de bucurie, de mândrie și, poate, chiar și de ambiția de autodepășire. Au vibrat laolaltă sunetul clapelor și emoțiile colegilor, părinților, bunicilor, fraților și, nu în ultimul rând, ale profesoarelor de pian care și-au însoțit și susținut micii învățăcei la recital.
„Am simțit și am văzut cum, de-a lungul anului școlar, elevii mei au depus un efort intelectual susținut și au investit timp pentru a studia și descifra tainele universului complex al muzicii. „Săptămâna altfel” a oferit o oportunitate unică pentru ei de a-și arăta măiestria artistică într-un mediu cu o așa de mare încărcătură culturală, precum Muzeul George Enescu. Pentru câteva minute, copiii au devenit mici artiști, dar mari vedete în ochii celorlalți. Emoțiile interpretării în fața publicului au metamorfozat acest eveniment într-o experiență inedită de viață. Cu siguranță aceste momente vor rămâne vii în mintea celor prezenți pentru mult timp de aici înainte și vor avea un impact în dezvoltarea lor scolastică și de viață.”
Berta Codreanu, profesor pian și asistent învățământ primar
Atelier Steam-Robotică (Small Academy)
Pasiunea copiilor pentru tehnologie și inovație, ne-a determinat să alegem în cadrul acestei săptămâni speciale, un atelier Steam și Robotică, ce îmbină experiențe de învățare practice și distractive. Elevii clasei pregătitoare au experimentat prin intermediul activităților de tipul hands-on și cu ajutorul celor mai noi gadget-uri, ce este și cum funcționează electricitatea, folosind circuite electronice, cum putem controla un robot cu ajutorul unei aplicații instalate pe o tabletă și ce poate face acesta.
Aici, elevii au descoperit cum să integreze tehnologia ca un mijloc de a inventa, de a se juca și de a învăța în același timp.
Vizită la Studiourile Radio România
Joi, 11 aprilie, elevii claselor I au avut parte de o experiență cu care nu te întâlnești în fiecare zi: au vizitat studiourile Radio România. Aici au aflat cum se înregistrează o piesă de teatru radiofonic, cum se realizează o transmisiune radio, cum ajunge sunetul în casele oamenilor și câți oameni contribuie la realizarea unei emisiuni radiofonice.
Vizita nu ar fi fost completă, dacă micii vizitatori nu ar fi avut posibilitatea să înregistreze ei înșiși într-unul din studiourile Radio România câteva versuri pe care le știau la școală: https://soundcloud.com/ltn-media/sets/inregistrari-radio-romania
Toate acestea au fost mijlocite de către domnul Radu Croitoru, director al Radio România Cultural și părinte al unuia dintre elevii din clasa I la Liceul Teoretic Național. Dincolo de această vizită punctuală, acțiunea curentă se subsumează unui amplu parteneriat de colaborare pe care Liceul Teoretic Național l-a dezvoltat de-a lungul existenței sale cu Radio România Cultural.
Echitație la Nana Farm
În ultima zi dedicată programului „Mai mult decât Școala Altfel”, elevii clasei pregătitoare, împreună cu clasele I, au petrecut o zi în mijlocul naturii în preajma cailor, la centrul de echitație Nana Farm.
Copiii au descoperit și învățat lucruri noi despre cai, despre modul în care lumea percepe un cal, despre modul în care relaționează și comunică, dar și câteva elemente de harnașament și potcovărie, înainte de prima lor lecție de echitație. Momentul culminant al vizitei noastre a fost atunci când copiii au încălecat pe cai, o experiență de neuitat pentru micii călăreți, iar zâmbetele și bucuria lor au fost de neprețuit.
Elevii au vizitat micro-ferma de animale din cadrul Nana Farm care include, pe lângă cai și ponei, rățuște, găini și iepurași. Vizita la Nana Farm a reușit să aducă clipe de fericire tuturor copiilor prezenți care au ieșit astfel din cotidian și și-au îmbunătățit abilitățile socio-emoționale.