Cum se vede școala… de acasă?

Școala online devine încet-încet o normalitate pentru toți actorii implicați în procesul de educație. Se spune că avem nevoie de aproximativ 21 de zile pentru a integra obiceiuri noi și a ne obișnui cu un stil de viață diferit. După două săptămâni de predare și învățare în acest sistem, la distanță, de acasă, și folosind mijloacele tehnologice pe care le are fiecare la îndemână, putem extrage câteva concluzii pornind, mai ales, de la mărturiile elevilor și profesorilor Liceului Teoretic Național. 

Managementul timpului este un subiect de interes. Constatăm că elevii economisesc timp pentru că nu mai trebuie să își calculeze cât le ia drumul până la școală, minutele de pregătire înainte de a pleca din casă etc. Timpul este prețios și folosit astfel la maximum pentru a intra în direct cu profesorii, cu colegii, pentru a fi prezenți – virtual – la ore. 

Poate nu întâmplător, prezența la clasele online este covârșitoare, iar acest fapt nu face decât să responsabilizeze profesorul, să bucure dascălii pentru că devine evident că interesul elevilor pentru educație și interacțiune a crescut, odată cu aceste limitări sociale care nu depind de noi. Atât adulții cât și cei mici realizează în acest context că sunt aspecte semnificative ale vieții care contează cu adevărat: interacțiunea socială, atmosfera de la școală, sprijinul din afara orelor pe care profesorul îl oferă cu drag prin vocația sa, contribuția părinților la formarea micilor oameni, colegialitatea și spiritul de echipă. 

Prezentăm în continuare felul în care această experiență, a școlii online, este resimțită de elevii clasei a VIII-a și de profesorul diriginte, Iuliana Gorănel. 

Au trecut două săptămâni de lucru doar în online și pot spune că îmi este dor de ei, de elevii noștri, de toți elevii noștri. Deși mă văd, prin intermediul aplicației Hangouts Meet, aproape zilnic cu elevii claselor a VIII-a și săptămânal cu elevii celorlalte clase de gimnaziu, îmi lipsesc, îmi lipsește voia bună a lor. Îmi este dor și de colegii mei, de interacțiunea directă cu ei. Îmi lipsește zgomotul specific școlii. Sper ca această perioadă să fie cât mai scurtă și să ne revedem curând. La întâlnirea de astăzi i-am provocat și pe elevii claselor a VIII-a să-mi spună cum a fost pentru ei această perioadă și iată ce au răspuns:

Goranel Iulianaprof. ec. ing. Iuliana Gorănel, Director de admitere LTN

Pentru mine orele online nu sunt foarte diferite de cele obișnuite, dar mi se pare un pic mai dificil faptul că nu mai sunt înconjurată de oameni. Profesorii ne-au ajutat foarte mult și au încercat să facă cât mai ușoară predarea ca să putem înțelege. Îmi place faptul că în perioada asta dacă nu făceam școala cred că m-aș fi plictisit pentru că nu aș fi putut nici să ies afară, dar așa îmi umplu timpul cu școala.

Ioana T.

În ultimele două săptămâni de școală online am realizat ce diferență poate face prezența fizică a unui profesor în procesul de înțelegere și învățare. Din punctul meu de vedere, la momentul de față, cursurile se desfășoară în cel mai bun mod posibil și nu cred că s-ar putea îmbunătăți ceva.

Luana Ț.

Mie mi se pare destul de interesant să facem cursurile online. Ceea ce îmi place este că nu imi mai pierd timp pe drum și ca pot avea mai mult timp pentru mine.

Ana M.

De două săptămâni se fac ore online din cauza închiderii școlilor. Pentru mine aceste două săptămâni au fost foarte interesante deoarece nu am mai experimentat videoconferințe cu profesorii și pe o perioadă așa lungă de timp. Un lucru bun a fost că orele au fost mai relaxante și am putut dormi mai mult pentru că nu mai pierdem timp pe drum. În schimb, îmi lipsesc colegii și socializarea de la școală.

Tudor B.

În primul rând, mi s-a părut interesant pentru că este o nouă metodă de învățare. Nu pot să zic că a fost foarte dificil pentru mine la început, dar am început să înțeleg la ore mai bine, de la începutul celei de-a doua săptămâni. Cred că a trebuit un timp de acomodare cu acest mod de învățare și pentru elevi și pentru profesori. Sunt mulțumită cu felul în care decurg orele online și înțeleg bine ceea ce se predă.

Ana C.

Mie mi se pare interesantă toată experiența aceasta cu orele online. Nu cred că ar mai putea fi îmbunătățit ceva.

Ștefania M.

În opinia mea, prima săptămână de lecții online a fost dificilă și nu prea înțelegeam nimic, dar a doua saptamană am început sa mă obișnuiesc. La matematică, cu siguranta am înțeles mult mai bine cu explicațiile și cu prezentările acelea de la ora . La fel și la romana. Pot recunoaște că mi se pare ca facem lecții în mod serios și poate deveni obositor. La unele materii facem conferința și nu mi se pare adecvat, profesorii ar putea sa ne pună materiale și cateva exerciții de rezolvat și atât.  Ca un rezumat al celor 2 saptamani a fost bine și mi-a plăcut În concluzie, cu toate cele spuse anterior, școala online este bine structurată și accesibilă dar poate să devină și obositoare.

Ana Maria S.

Mie în aceste două săptămâni mi-a plăcut faptul că mi-am văzut colegii, chiar dacă nu e același lucru ca în realitate, măcar vorbim aproape zilnic. Mai apreciez faptul că nu avem exagerat de multe teme, că nu rămânem în urmă cu materia, că înțelegem ce ni se predă și îmi place faptul că, până la urmă, e ceva nou și mai învățăm câte ceva și mai ales că pot dormi mai mult :)). Această experiență pot să zic că are mult mai multe avantaje decat dezavantaje.

Cristiana P.

După cele două săptămâni scurse de cursuri on-line pot să zic că a fost o experiență nouă și interesantă. În general am o părere bună. Nu este același lucru cu participarea la cursuri la școală, pe care le prefer, dar este o soluție adecvată pentru această situație complicată. Cursurile online sunt bune deoarece ne ajută să nu pierdem timpul și să rămânem în urmă cu lecțiile. Platforma video Google Meet este foarte bună deoarece o putem folosi pe oricare din dispozitivele electronice pe care le avem la îndemână: smartphone, tabletă sau laptop. Modul de anunțare al întâlnirilor ar trebui să fie mai standardizat, uneori e mai complicat să-mi dau seama unde este link-ul respectiv.

Norina S.