Robotică – o pasiune de viitor
NEXTLAB.TECH este cel mai mare concurs de robotică din România destinat elevilor din clasele II-IX. Concursul are două faze şi trei secţiuni. Aici elevii învață să programeze roboței bazați pe Arduino și să lucreze în Open Roberta, Mixly, Arduino IDE şi C. (https://nextlab.tech/)
În prima etapă, toţi elevii claselor a IV-a, a VII-a si a IX-a au beneficiat de un curs de robotică susținut de profesori universitari din domeniul informaticii, prin webinarii și implementat și susținut în Liceul Teoretic Național de către profesorii Rodica Cherciu și Iuliana Gorănel. Prima fază s-a bazat pe roboței virtuali și a fost 100% online!
În urma evaluării testelor la care elevii doritori au luat parte, voluntar, s-au calificat în faza următoare: Theodora Goranel, Andrei Chiochiu, Tudor Șerban – clasa a IX-a; David Stancu, Victor Petrescu, Anton Stoica – clasa a VII-a și Carolina Bârnaure – clasa a IV-a.
Faza a doua a concursului presupune construirea unor roboţei adevărați! Finala concursului va avea loc în cursul lunii octombrie 2020, la nivel național. Le urăm succes elevilor noștri! Prin participarea la acest concurs ei păstrează tradiția Liceului Teoretic Național: anul trecut echipa noastră a căștigat locul 4 pe țară, cu RoboLTNix!
Thea Gorănel, clasa a IX-a
fragment din eseu
În urma participării la NextLab.Tech îmi doresc să cunosc mai bine aplicațiile limbajului de programare Python în viața reală, toate cu ajutorul senzorilor și a microcotroler-elor. Utilizarea acestora ne ajută să înțelegem viața, să înțelegem natura, însă este foarte important să înțelegem că există o graniță fină de care nu ar trebui să trecem în experimentele noastre.
David Stancu, clasa a VII-a
fragment din eseu
Încă de mic am fost pasionat de jocurile de construcție, în special Lego și de roboți. Ceva mai târziu am aflat că acestea pot fi îmbinate, ceea ce mi-a adus multă fericire în suflet. Descoperind robotica și apoi informatica, mi-am dat seama că acestea sunt cu adevărat lucrurile care îmi plac cel mai mult iar meseria ideală pentru mine, cea pe care o voi și alege, va avea cu siguranță legătură cu aceste domenii.
Iubesc robotica pentru că deși folosește științe exacte, îmi permite să-mi folosesc imaginația și creativitatea. Una dintre aplicațiile cele mai interesante mi se pare realitatea virtualizată, pe care intenționez să o aprofundez în viitor. În momentul actual doresc să dobândesc cunoștințe temeinice pentru a reuși să devin un cât mai bun robotician. Pentru aceasta merg la cursuri de informatică și particip, ori de câte ori am ocazia, la concursuri de robotică și informatică.
Victor Anton Stoica, clasa a VII-a
fragment din eseu
Mie îmi place mult robotica și o consider foarte interesantă, deoarece sunt multe lucruri de învățat, folositoare, care au și aplicații practice. De asemenea, sunt pasionat de matematică și fizică, ceea ce mă face să fiu sigur că o să-mi placă și robotica! M-aș bucura să primesc un asemenea kit de robotică pentru că mi se pare foarte interesant să construiești un roboțel pe care să îl poți controla și pe care să îl programezi prin diverse, variate comenzi. Îmi doresc foarte mult să am un asemenea roboțel!
Victor Petrescu, clasa a VII-a
fragment din eseu
Stau în casă. E pandemie. Sunt plictisit. Deodată, zăresc un robot zburător, care se apropie de geamul casei mele. Ajungând la fereastră, acesta mi-a spus cu vocea-i mecanizată, să deschid geamul. Așa am și făcut. A intrat în casă și m-a întrebat dacă mă poate ajuta cu ceva. I-am răspuns că da, cu distrugerea plictiselii în fiecare casă. Ascultându-mi ruga, a bătut la toate ușile din lume împrăștiind jucării și jocuri. După această experiență, îmi doresc să construiesc roboți, așa că am văzut acest concurs ca pe o oportunitate. Întotdeauna există un nou început. Și eu voi începe cu ROBOTICA.