Cu emoție, despre întoarcerea la școală
Sunt subiectivă poate, dar școala este viață, sunt sigură de asta! De atâtea ori am primit confirmarea asta, încât mi-a fost simplu să pun pe hârtie bazele acestui scurt, dar cuprinzător testimonial. Am știut că școala este viață atunci când am fost elev, am râs, m-am întristat, m-am bucurat, am descoperit, am experimentat, am încercat, mi-am făcut prieteni, am colaborat, am comunicat. Am știut că școala este viață atunci când am ales să învăț și să lucrez în domeniul educației, pentru că a iubi școala înseamnă a iubi oamenii în general. Știu și acum că școala este viață, când merg în clasele care răsună minunat de vocile copiilor, atât de așteptate! Nu cred să fie moment mai plin de emoție pentru un profesor decât acela în care copiii să declare cât de mult iubesc școala.
Pentru acest nou început, am ales să merg printre copii și să îi ascult. E poate cea mai mare bucurie să aud chiar de la cei mai importanți actori educaționali, adică elevii, că întoarcerea la școală fizic și reluarea activităților altă dată rutiniere a reprezentat un moment important, plin de emoție, atât de necesar după multe luni petrecute în casă, în fața calculatorului.
Așa că, și acum, ca de fiecare dată, i-am ascultat pe copii. Și nu m-au dezamăgit! Las aici o parte din gândurile lor, exact așa cum mi le-au spus atunci când i-am întrebat cum este să fie iarăși, fizic, la școală:
Mie mi se pare că de când a început școala mi-a adăugat un strop de culoare, pentru că în fiecare zi mă bucur să învăț lucruri noi și să îmi văd colegii.
Mă bucur că am venit din nou la școală, pentru că mă întâlnesc din nou cu colegii și îmi place să mă joc cu ei pe terenul de sport în pauze. Îmi place mai mult la școală decât la școala online.
Îmi place mai mult aici la școală. Este foarte bine. Înainte mă vedeam cu colegii în online, dar noi nu ne puteam juca. Acum ne jucăm împreună „Sticluța cu otravă”.
Mă bucur că am venit la școală. Mă văd cu colegii, mă pot juca și îmi place să învăț așa. Mai văd și alți adulți, pentru că mai vin la ore, iar cel mai mult mă bucur că mă pot juca pe teren cu copiii.
Sunt bucuroasă de întoarcerea la școală, mi-am revăzut colegii, ne putem juca iarăși.
Sunt fericită că ne-am întors la școală!
Mie îmi place mai mult la școală, pentru că putem să ne jucăm cu colegii și putem să vorbim mai mult. Putem să nu mai stăm atât de mult cu ochii în ecrane, facem altceva decât să petrecem timp folosind tehnologia toată ziua.
Sunt fericit să revăd școala și să mănânc mâncarea de la cantină. Îmi place foarte mult. Sunt fericit să îmi revăd colegii.
Mie îmi place foarte mult la școală, mai ales de când ne-am întors. În online, nu ne mai putem distra și sta împreună.
Mie îmi place mai mult la școală pentru că putem să socializăm mai mult și nu mai stăm atât de mult cu ochii în calculator.
Îmi place foarte, foarte mult la școală pentru că în online îmi pierdeam concentrarea. Acum e mai distractiv!
De când m-am întors la școală, mă simt mult mai bine pentru că pot să îmi văd colegii. Și e mai ușor să învăț.
La Liceul Teoretic Național, nu doar copiii sunt bucuroși de revederea cu școala, cu mediul atât de familiar, cu colegii și cu profesorii, ci și cadrele didactice, colegii mei, care au resimțit întoarcerea la școală ca pe ceva atât de mult așteptat. Obișnuitul de altădată revine ușor, ușor în viețile lor, deși bineînțeles, respectăm toate măsurile de siguranță și prevenție impuse. I-am întrebat care ar fi cel mai potrivit cuvânt pentru toată starea transmisă de întoarcerea la școală și cred că, majoritar, au ales entuziasm.
Închei această scurtă incursiune cu două testimoniale ale colegelor mele și totodată cu convingerea că școala ne este mai dragă tuturor, acum, mai mult ca oricând!
După o mult prea lungă perioadă petrecută în mediul online, ne-am reîntors la școală. Emoția a fost ca într-o primă zi de școală, dintr-un an nou. Copiii au fost entuziasmați că pot socializa, că sunt înconjurați de colegi și de prieteni. Procesul educațional decurge mai lin atunci când suntem față în față, când putem empatiza cu elevii. Cu toate că perioada dificilă nu a trecut, încercăm să facem ca lucrurile să fie cât mai aproape posibil de normalitate. Mă bucur să fiu din nou printre copii și sper că vom continua orele la școală, fizic.
Copiii au nevoie de interacțiune umană, mai ales la vârsta celor mici, de la clasa pregătitoare. Se observă cu ușurință că în sala de clasă sunt mult mai concentrați, acest lucru fiind, bineînțeles în avantajul procesului educativ. Este minunat că putem avea contact vizual continuu, pentru că se pot urmări și completa, interacțiunea nonverbală fiind astfel valorificată din plin. A fost ușoară reîntoarcerea la școală, mai ales că noi, la Liceul Teoretic Național, am avut în primele zile ale vacanței o perioadă de acomodare, copiii au revenit treptat, au derulat activități recreative, și-au reîntâlnit colegii și profesorii.