100 de zile de școală pentru viață

Săptămâna trecută, elevii noștri de la clasele pregătitoare au sărbătorit primele lor 100 de zile de școală la Liceul Teoretic Național, printr-un eveniment pe care l-au așteptat cu multă nerăbdare. Și pentru că nu avem nevoie neapărat de zile de naștere sau evenimente recunoscute național sau internațional pentru a face din asta o sărbătoare, am ales să îi învățăm pe copii că orice prilej este bun pentru a ne arăta bucuria. Fiecare zi este cel mai potrivit moment pentru a învăța ceva nou, pentru a fi recunoscător, pentru a valorifica timpul petrecut alături de cei dragi, pentru a fi fericit și pentru a-i face pe cei din jur fericiți. Așa alegem să facem educația la școala pentru viață, locul unde valorificăm la maxim potențialul elevilor noștri.

Pentru a ne apropia mai mult de ceea ce au simțit atât copii, cât și cadrele didactice care au organizat acest moment cu multă dăruire, am ales să merg chiar către ei, să îi întreb cum li s-a părut evenimentul prin care au marcat cele 100 de zile de școală. Răspunsurile și reacțiile lor sunt grăitoare, lucru care ne motivează și ne determină să continuăm ceea ce am început.

Dragi copii, iată că au trecut primele 100 de zile de școală. Cum v-ați pregătit pentru acest moment și ce anume păstrați din toată această perioadă?

Pentru mine au fost foarte frumoase cele 100 de zile de școală și nu au fost chiar atât de grele, ba din contră, au fost foarte ușoare. Eu am colecționat 100 de scoici, pe care le-am lipit într-o singură zi.

Adara Constantinescu, clasa pregătitoare A

Primele 100 de zile de școală din clasa pregătitoare au fost foarte ușoare și plăcute. Am participat la o grămadă de joculețe cu doamna învățătoare și cu colegii mei. Urmează sigur alte zile frumoase și amuzante.

Patricia Cucu-Dumitrescu, clasa pregătitoare A

Pentru mine cele 100 de zile de școală au însemnat foarte multă bucurie și au trecut fără să îmi dau seama.

Eva-Maria Dărloman, clasa pregătitoare A

Pentru mine, 100 de zile a însemnat fericire! 

Natalia Nechita, clasa pregătitoare A

Cele 100 de zile de școală au fost fericite și am vrut să colecționez piese de lego. Cel mai frumos moment cred că a fost chiar acesta, când am terminat de numărat 100 de zile.

Albert-Ioan Săvoiu, clasa pregătitoare A

Cele 100 de zile au fost pline de momente bucuroase, mi-au plăcut toate zilele de școală de până acum.

Maria-Alexandra Petrea, clasa pregătitoare A

Aceste 100 de zile de școală mi-au plăcut foarte mult. Pentru acest moment am colecționat 100 de pietre pe care le-am lipit într-o inimioară pe hârtie.

Tudor Cojocaru, clasa pregătitoare A

Mi-au plăcut în această zi că am avut și activitatea de 100 de zile de școală și că a fost Târgul de primăvară. Am pregătit mărțișoare pentru mame și pentru doamne.

Nikolas-Andrei Burdulea, clasa pregătitoare A

Au fost foarte ușoare cele 100 de zile. Pentru astăzi am colecționat 100 de plușuri, pe care nu le-am adus aici, am făcut poze pentru a le arăta colegilor. 

Cataleya-Maria Gheșea, clasa pregătitoare A

Stimate colege, am pregătit pentru voi trei întrebări cheie, întrebări care să ne ajute să înțelegem acest eveniment în mod complet, atât ca încărcătură pedagogică, cât și emoțională.

Am simțit sau nu, au trecut 100 de zile de școală. Ce a însemnat această perioadă pentru voi?

Perioada celor 100 de zile de școală este perioada cea mai delicată, aceea în care copiii se despart de mediul preșcolar și pornesc pe un nou drum, cel de școlar, ca într-o mare aventură. Apare, în mod firesc, nevoia de a marca acest moment. De ce 100 de zile? Este o perioadă optimă în care copiii au timp să se acomodeze cu școala, să se simtă parte integrată din aceasta. Acest moment reprezintă un indicator important pentru stabilirea modului în care elevii s-au integrat în mediul școlar, asumându-și un nou statut.

Mădălina Stan, prof. înv. primar, clasa pregătitoare A

Cele 100 de zile de școală pe care le-am aniversat la sfârșitul săptămânii trecute reprezintă un eveniment simbolic, menit să-i facă pe copii conștienți de cât de multe lucruri au aflat, au trăit si au simțit în acest număr rotund de zile. În plus, o perioadă aproximativă de 100 de zile ar putea reprezenta și timpul de care orice persoană are nevoie pentru a se adapta complet unei experiențe noi, pentru a se integra și a se simți confortabil într-o nouă comunitate, iar oamenii mici care au trecut pragul clasei pregătitoare la jumătatea lunii septembrie nu fac excepție de la această tendință umană.

Silvana Zeana, prof. înv. primar, clasa pregătitoare B

Pentru voi, experiența lucrului la clasa pregătitoare nu este prima. Cunoașteți cu siguranță foarte bine particularitățile acestei vârste și nevoile de învățare ale elevilor. Ne puteți spune care este încărcătura pedagogică a acestui eveniment atât de așteptat de către copii?

Proiectul „100 de zile de școală” se adresează în primul rând elevilor și cadrelor didactice de la clasa pregătitoare, dar și părinților acestora, dorindu-se a fi o punte spre sufletul fiecăruia, o oportunitate de a se cunoaște mai bine, o șansă de a arăta cât de valoroși suntem împreună, putând astfel să spunem #EuSuntLTN.

Mădălina Stan, prof. înv. primar, clasa pregătitoare A

Copiii au nevoie să fie valorizați periodic pentru a le susține motivația pentru învățare la un nivel ridicat, în mod constant. În acest sens, celebrarea celor 100 de zile a reprezentat o ocazie foarte bună pentru a-i face să se simtă speciali, pentru a conștientiza trecerea timpului și chiar schimbarea anotimpurilor. A fost o coincidență frumoasă și faptul că acest moment a coincis cu Târgul de Primăvară la LTN, acesta fiind de asemenea primul eveniment de acest fel la care micuții au participat și pentru pregătirea căruia au depus efort, emoție și entuziasm.

Silvana Zeana, prof. înv. primar, clasa pregătitoare B

La final, vă rog să numiți unul dintre cele mai frumoase momente care vă vin în minte după aceste 100 de zile de școală în cadrul Liceului Teoretic Național, școala pentru viață.

În cele 100 de zile care au trecut de la începutul anului școlar, au fost foarte multe momente frumoase. Îmi este greu să aleg doar unul. Vă pot spune că am avut  momente în care am învățat să fim prieteni, am avut posibilitatea de a ne bucura de fiecare zi petrecută în campusul LTN, de zâmbetele și de voioșia care ne înconjoară, învățând mereu ceva folositor unii de la alții.

Mădălina Stan, prof. înv. primar, clasa pregătitoare A

Cel mai emoționant moment petrecut împreună a fost serbarea de iarnă a clasei, organizată online. Acolo, deși separați de o distanță nedorită, ne-am simțit foarte aproape unii de alții, copii, părinți, învățător. Copiii au cântat minunat colindele pregătite, am făcut activități împreună cu familia, ne-am povestit unii altora pentru ce ne simțim recunoscători la finalul unui an plin de provocări. 

Un alt moment plin de bucurie împărtășită a fost revenirea la școala fizică de la începutul semestrului al doilea. Emoțiile regăsirii ne-au cuprins pe toți deopotrivă, adulți și copii, astfel că ne-am putut ghici zâmbetele și simți căldura din priviri chiar și în spatele măștilor atât de necesare.

Silvana Zeana, prof. înv. primar, clasa pregătitoare B

Dragi copii, iată că au trecut primele 100 de zile de școală. Cum v-ați pregătit pentru acest moment și ce anume păstrați din toată această perioadă?

În aceste 100 de zile mi-a plăcut cel mai mult momentul când ne-am întors aici, la școală și am putut fi iar împreună cu colegii.

Nadia-Maria Măcă, clasa pregătitoare B

Sunt bucuroasă că în aceste zile nu am făcut doar școala online și că am putut să mă întorc alături de colegi la școală.

Sara-Maria Revencu, clasa pregătitoare B

Mie îmi place să mă joc cu colegii și mă bucur că am putut face asta în toate cele 100 de zile.

Măriuca Dragoslava Genoveva Rădulescu, clasa pregătitoare B

Sunt foarte bucuros că au trecut cele 100 de zile, pot să spun că mi-au plăcut foarte mult.

Vlad-Gabriel Părșan, clasa pregătitoare B

Mi-a plăcut evenimentul și chiar m-am bucurat că au trecut deja 100 de zile de școală. Îmi place să mă joc cu colegii, îmi place pauza mare, să fac lucrări și să particip la târg. 

Victor Stoinea, clasa pregătitoare B

Eu am fost bucuros că cele 100 de zile de școală s-au întâmplat în același timp cu Târgul de primăvară.

Octavian-Emil Spirea, clasa pregătitoare B