Magia chimiei în viața de zi cu zi

Beatrice Molnar, 

coord. programe educaționale

Te-ai întrebat vreodată care și cât de important este rolul chimiei în viața de zi cu zi? Aceeași întrebare și-au dorit să o pună pe buzele elevilor o echipă de cadre didactice și cercetători ai Facultății de Chimie din cadrul Universității din București, prin intermediul proiectului „CHEMPOET – „Chimia pe mâini bune”.

Finanțat prin Fondul Științescu București, gestionat de Fundația Comunitară București, CHEMPOET are ca scop promovarea chimiei în rândul elevilor bucureșteni cu vârste cuprinse între 14 și 18 ani. Printre obiectivele sale pe termen lung remarcăm orientarea elevilor spre o carieră în domeniul învățământului, cercetării ori chimiei aplicate, precum și formarea continuă a cadrelor didactice în scopul predării interactive.

Ajuns la ediția a doua, CHEMPOET 2.0 reunește în scop educativ, în anul școlar 2020-2021, 12 licee din municipiul București, printre care, putem spune cu mândrie, se numără și Liceul Teoretic Național.

Adaptată condițiilor impuse de situația epidemiologică actuală, prima activitate a proiectului, Caravana POET s-a desfășurat online, la cele trei prelegeri din 3, 4 și 9 noiembrie 2020 participând 5 elevi ai Liceului Teoretic Național – Ciolănescu Ana Maria (clasa a IX-a), Gorănel Theodora-Maria (clasa a X-a), Angelescu Ilinca (clasa a XI-a), Bratu Sarah (clasa a XI-a) și Tudorache Carmen Minodora (clasa a XII-a). Astfel, elevii LTN au putut afla ce rol are chimia, nu doar în medicină, farmacie și cosmetice, ci și în viața de zi cu zi, descoperind ce au în comun chimia și bucătăria ori sportul, precum și de ce emoțiile resimțite sunt de fapt rezultatul unor mesageri chimici.

Menținând condițiile de siguranță, un număr limitat de elevi înscriși de la fiecare liceu participant în proiect au participat la seria de ateliere de chimie practică, susținute în laboratoarele Facultății de Chimie din Universitatea din București și Institutului Național de Cercetare-Dezvoltare pentru Fizica Materialelor. În acest sens, în baza rezultatelor educaționale, din partea Liceului Teoretic Național, la activitățile experimentale, cuprinse în cadrul atelierului de chimie analitică din data de 20 martie, au luat parte elevele Gorănel Theodora și Tudorache Carmen Minodora, pe care le puteți vedea în imaginile de mai jos.

Proiectul CHEMPOET 2.0 continuă cu desfășurarea de activități practice pentru elevi în sistem „față-în-față”, în laboratoare, organizate în ateliere de chimie a materialelor și chimie organică.

Urăm mult succes elevilor LTN în descoperirea magiei chimiei din viața cotidiană!