Jocul LTN – o călătorie a cunoașterii

prof. dr. Alexandra Bărbulescu

Direcotr Comunicare

Pentru că nu există nicio formă de evaluare a potențialului elevilor sau a aptitudinilor dobândite pe parcursul anilor de liceu și niciun feedback cu privire la aspirațiile lor pentru propriul viitor, Liceul Teoretic Național completează parcursul instructiv-educativ formal cu un „joc” care să dezvăluie ceea ce niciun test nu ne spune despre elevii noștri.

Jocul LTN este mai mult decât un proiect educațional, este o călătorie a cunoașterii de sine prin intermediul celorlalți, un parcurs academic de dezvoltare a diverselor abilități pentru a reuși în lumea de dincolo de școală. Ca obiective, dascălii și coordonatorii acestui joc, alături de familiile adolescenților de clasa a X-a urmăresc mai multe direcții:

  • Încurajarea creativității și a imaginației elevilor
    • Proiectul se derulează având la bază un scenariu „din viitor”, despre oameni care vor popula Planeta Marte și vor adapta obiceiuri și tehnologii pentru a-și construi traiul pe Planeta Roșie. 
  • Dezvoltarea abilităților de a lucra în echipă și exersarea valorilor LTN care ne caracterizează
    • Lucrul în echipă, pe grupe sau individual, abordând diverse arii curriculare (științe, arte, social, tehnologii) formează competențe și dezvoltă armonios mai multe abilități pe care elevii le vor valorifica în viața de zi cu zi. 
  • Evaluarea formativă a rezultatelor proiectului
    • Lăsăm deoparte variantele clasice de evaluare și ne dorim să analizăm onest și eficient potențialul elevului, astfel încât să orientăm concret și să contribuim real la parcursul academic și profesional al viitorului adult.
  • Orientarea în carieră
    • Anticipăm și planificăm din timp modalitatea de a personaliza educația pe nevoile fiecărui elev în parte, în funcție de pasiunile și înclinațiile sale, astfel încât fiecare elev să știe la ce este bun și să-și valorifice potențialul. 

În cursul acestei săptămâni, am lansat lucrările echipelor care se pregătesc să cucerească planeta Marte! Toate clasele a X-a s-au reunit pentru a primi oficial o scrisoare de la Comitetul Internațional pentru Popularea altor Planete (CIPP), prin care au fost informați cu privire la regulile acestei operațiuni de selecție a persoanelor care vor avea privilegiul de a fi primii locuitori ai altei planete: 

  • Se va lucra în două etape, în prima elevii fiind organizați în echipe care trebuie să descifreze câteva chestiuni științifice, tehnologice și de logică pentru a găsi soluții sustenabile de supraviețuire pe planeta Marte. 
  • Etapa a II-a presupune efortul individual al elevilor de a realiza diferite materiale care să compună puzzle-ul unei vieți pe altă planetă. 
  • Finalul etapelor de selecție va avea loc în semestrul al II-lea și va cuprinde o evaluare formativă a fiecărui participant. Familiile elevilor care vor fi selectați să populeze planeta roșie vor avea ocazia să discute direct cu organizatorii acestei expediții. 

Noi le urăm succes celor peste 30 de elevi care au pornit în această călătorie a cunoașterii și inspirație pentru a realiza cel mai bun scenariu pentru…. Viitor!