Ioana Dan

Director adjunct
prof. științe socio-umane

A fost odată o elevă pasionată de istorie și literatură care nu a fost încurajată să facă ce îi place. Așa că, împinsă de prejudecăți și un învățământ (încă) mult prea tradițional, nu a ales să descopere arheologia, ci a mers la pedagogie, acolo unde „îi stă bine unei fete frumoase și finuțe ca tine”. Iar alegerea aceasta părea cea mai tristă și mai urâtă din lume. Ceva însă s-a schimbat atunci când am descoperit frumosul care stă în spatele teoriilor pedagogiei, educației și psihologiei. Am aflat că există și profesori, oameni minunați, care îți pot transforma viața așa cum nu ai crezut vreodată.

De la studentă la Pedagogie, la studentă la unul dintre cele mai creative masterate de Didactică, la participant la cursuri naționale și internaționale, la facilitator și formator, la speaker în conferințe internaționale, la autor de resurse educaționale sau profesor și cercetător științific nu a fost decât un pas. Da, spun mereu că educația este una dintre cele mai mari pasiuni ale mele.

Iubesc sclipirea din ochii elevilor atunci când sunt provocați să caute, să găsească răspunsul, ador freamătul profesilor când intră la cursurile mele și descoperă că învățarea se va întâmpla „altfel”, respir senzația pe care mi-o dau cursurile și proiectele la care am fost participant/ formator sau parte, într-un fel sau altul. În ultimii ani am pus accent pe studiul educației non- formale în școală, am lucrat 12 ani în domeniul educației, dintre care ultimii 6 pe postul de coordonator de proiecte educaționale și activități extrașcolare în școli private, în prezent fiind parte la ceea ce înseamnă dezvoltarea activităților și proiectelor din cadrul Liceului Teoretic Național. De-a lungul timpului, am interacționat permanent cu elevi, profesori, părinți, formatori, finanțatori, furnizori de servicii educaționale, am scris și implementat proiecte, m-am perfecționat în mod constant în ceea ce privește curriculumul, schimbările de paradigmă în educație, metodele de învățare, metodele de predare, modul în care elevii învață și gândesc, stilul meu de predare și prezentare în fața copiilor și adulților, interacțiunea constantă cu alte sisteme educaționale și alți oameni care fac bine și cu pasiune ceea ce fac.

Știu că schimbarea (în educație) începe cu fiecare dintre noi, iar eu nu fac excepție. Cred cu adevărat în puterea exemplului și a unei educații autentice, care pune accent pe copil și îl înțelege așa cum este el.