Jurnal de vacanță la LTN

Ce mai facem la școală în vacanță? …. Vacanța online!

Perioada de suspendare a cursurilor în școli ne-a provocat la o nouă experiență a învățării dar și la un parcurs plin de noutate pentru dezvoltarea personală a fiecăruia: elev, părinte, profesor. Comunitatea LTN a depășit cu brio orice bariere de spațiu și timp, reușind astfel să rămânem ÎMPREUNĂ și CONECTAȚI.

#impreunareusim #scoalaonline #realitateaLTN #scoalapentruviata

Pentru ca acest spirit de solidaritate să nu fie doar un hei-rup temporar, am decis să petrecem vacanța împreună cu elevii și familiile lor. Cu titlu facultativ, dar venind în întâmpinarea curiozității și poftei de cunoaștere a elevilor noștri, Liceul Teoretic Național pune la dispoziție comunității noastre școlare o serie de activități recreative și educative deopotrivă.

Câteva dintre aceste activități sunt prezentate aici, în Jurnalul de vacanță:

Ce mâncăm ca să creștem mari și sănătoși?

Elevii clasei I s-au întâlnit cu Ileana Stamate – Medic diabet și boli de nutriție și mămică a unuia dintre colegii lor. Împreună au discutat despre „Ce mâncăm ca să creștem mari și sănătoși”, au aflat informații noi despre corpul uman și despre hrană, despre tipurile de elemente folositoare care se găsesc în alimente, precum și despre cât și cum mâncăm ca să ne simțim bine și să fim sănătoși. La final, au hotărât să pună în practică cunoștințele acumulate, iar rezultatele le puteți vedea  mai jos.

Lecția face parte din programul Învață de la Viață.

Clasa I gătește și mănâncă sănătos

Lecția de lectură online

În aceste zile am conștientizat cu toții cât de multe se pot face face acasă cu resursele și tehnologia pe care le avem la îndemână și le folosim atât de puțin în scopuri de învățare. Ora de lectură s-a desfășurat în mediul online foarte bine alături de elevii de la clasa a II-a A. Elevii au prezentat cărțile pe care le citesc în acest moment și au participat la concursul organizat în parteneriat cu prietenii noștri de la Editura Corint. Apoi am discutat pas cu pas cum se face recenzia unei cărți și au fost dornici, chiar entuziasmați să lucreze.

Neacsu RoxanaRoxana Neacșu, Profesor documentarist

Elevii LTN vă urează Paște fericit!

Elevii clasei a II-a A, sub îndrumarea doamnei profesor Maria Bondoc, au învățat să realizeze felicitări virtuale. Cu ocazia sărbătorilor pascale, aceștia au transmis gândurile lor și urări inspirate.

Echipa LTN vă urează Paște fericit!

Lecția de gătit în limba franceză

Știind că vă place foarte mult să gătiți ca și mie, voiam să vă propun în ziua de luni 13 aprilie la ora 15:30 să facem o prăjitură împreună cu ajutorul Hangouts. Adică toți care vor cu camera pornită ca să facem împreună. O să vă învăț să pregătiți o prăjitură cu pere (Clafoutis aux poires) care este delicioasă 🙂

Să confirmați printr-un comentariu cine vrea să participe.

Puteți găsi lista de ingrediente în atașament.

Marjorie Bătrânescu-Moteau, profesor de limba franceză

Basmele copilăriei scrise de copii

Elevii clasei a V-a realizează o culegere de basme, sub îndrumarea profesorului de limba română, Mihaela Tiță. Vacanța oferă un răgaz favorabil micilor scriitori pentru a-și așterne imaginația și creativitatea în file de poveste. Astfel, fiecare elev a creat un basm iar împreună, toate aceste povestiri vor contura o carte care va fi lansată la sfârșitul vacanței de primăvară! Urmărim cu interes această activitate creativă și urăm inspirație și succes viitorilor povestitori!

Elevii clasei a II-a B nu vor să fie în vacanță

Elevii clasei a II-a B nu vor să fie în vacanță. Da, incredibil unii copii nu vor să fie în vacanță, prin urmare nici profesorii lor.

Suntem mai mult entuziasmați decât obosiți, pentru că vrem să fim utili, fiecare din colțișorul nostru de acasă și pentru că suntem conștienți că putem și noi fi de ajutor comunității de părinți. Părinții elevilor noștri încă lucrează de acasă și este greu de gestionat acest timp și spațiu comprimat, iar noi vrem să fim alături de ei.

Mai știm că elevilor noștri le place să petreacă timp împreună și adoră activitățile care încurajează inițiativa și autonomia, creativitatea și libera exprimare.

Andreea IonAndreea Ion, Profesor învățământ primar, Clasa a II-a B

Personal, fac parte din acea categorie de profesori pentru care contează nevoile copilului dincolo de documente și alte rapoarte, pentru mine contează nevoile de acum ale copilului, dar și cele de peste o lună, de peste un an sau cele de la final de ciclu primar. Îmi mai dau seama că nu poți să zici nu, atunci când un copil te solicită cu o întrebare, cu o lămurire invocând că ești în concediu, deși tu ești acasă. Prin urmare, am lăsat ”porțile” cunoașterii deschise și am propus o serie de activități de vacanță pe centre de interes.

Iată cum arată desfășurătorul activităților din săptămâna care tocmai s-a încheiat, în cadrul cărei fiecare copil s-a înscris în grupul dorit, în funcție de pasiunea și talentul manifestat, de interesele personale, au ales singuri ziua și ora de întâlnire și au preluat inițiativa creării grupurilor de lucru în Google Hangouts.

După ce elevii au lucrat individual inițial, apoi în grup ne-am întâlnit online în aplicația Google Meet și cu profesorul.

Uneori cadrul didactic a fost solicitat de către elevi să fie și el prezent la aceste întâlniri, alteori nu, dar ochiul profesorului râmâne vigilent, pentru a impulsona echipa, pentru a găsi noi valențe pasiunilor lor sau pentru a gestiona o situație conflictuală.

Ne bucurăm să împărtășim cu voi din entuziasmul clasei a II-a B de la ora de pregătire a unui recital de către echipa Muzicienilor, dar și un document lucrat de grupul Naturaliștilor în Google Doc care prezintă insecte și curiozități din viața acestora sau povestea creată de echipa Scriitorilor pe care intenționăm să o publicăm în revista școlii.

Cea mai mare bucurie este când vezi că apetitul pentru cunoaștere există. Unii copii te întreabă dacă poate și el să lucreze în echipei de Psihologi/Suporteri, alții vor și ei la Naturaliști pentru că au auzit de la colegi cât de ”tare a fost ora”, iar alți copiii strigă ”a fost cea mai tare oră de până acum”, și ieri, și azi, și sper eu că și mâine.

Mă bucur că de cele mai multe ori elevii mei reacționează pozitiv când le trimiți ”într-o doară” un articol, iar ei observă greșeala de ortografie și o corectează. Iată și dovada!

Acesta este semn că urmează încă o săptămână plină de activități și vă invităm să fiți alături de noi. Contagiunea are mai multe valențe decât cele date de COVID19, hai să ne contaminăm cu responsabilitate, cu dragoste de profesia noastră și față de semenii noștri. Mai atenți la nevoile celor din jurul nostru vom fi împreună, mai puternici!

Concursuri de vacanță pentru elevii de gimnaziu

Astăzi, 13 Aprilie, de ziua tatălui meu, Profesorul Armand Martinov, am organizat două concursuri de matematică distractivă și probleme de perspicacitate.
Pentru că tata are o enormă pasiune pentru astfel de provocări ale gândirii și, ca atare, a publicat câteva cărți dedicate acestui tip de probleme, am plăcerea de a oferi câștigătorilor (pe lângă alte surprizuțe pe care le vor primi la revederea în școală) și o astfel de carte cu dedicație din partea autorului.

Alina-Lucia Oprea-Martinov, profesor de matematică

Pai… mulțumesc pentru acest concurs. Mi-au plăcut mult problemele acestea pentru că de când eram mică stăteam cateva ore pe zi și scriam pe o carte de probleme de genul acesta. Primul exercițiu mi s-a părut cel mai greu dar acum am înțeles. Cel mai mult mi-a plăcut problema cu triunghiurile, dar și acela cu steagurile. Mi s-a părut distractiv.

Mulțumesc pentru acest concurs și de abia aștept să ne revedem.

Până atunci vă urez Paște Fericit și multă sănătate! Eleva dumneavoastră,

Iulia Buculei, elevă în clasa a V-a

Concurs matematică distractivă clasele VI A și VI B.

Problema care a departajat câștigătorul a fost:
Dacă sunt necesare 12 secunde ca un ceas să bată ora 5, cât timp îi ia ca să bată ora 10?

A participat cu entuziasm un număr mare de elevi, iar câștigătorul (cel care a rezolvat corect toate problemele!) a fost Andreas Alexis Vrușea.

Această experiență mi s-a părut una foarte interesantă, atât educativă, cât și distractivă. Problemele nu au fost foarte grele, dar te puneau pe gânduri.

Andreas Alexis Vrușea

Mi-au plăcut foarte mult aceste probleme de logică și mi-aș dori să le întâlnim mai des la școală, în loc de lucruri învățate mecanic.

Alex Vencu

A fost un concurs interesant, cu niște probleme nu foarte grele, dar atunci când îți plac problemele de perspicacitate (ca mie) nu mai contează cât de grele sunt.

Vlad Ghițulescu

Bravo participanților!!!

Dezvoltare personală prin povești, filme și jocuri

Ce înseamnă vacanță pentru fiecare dintre noi? De obicei, atunci când auzim acest cuvânt, ne zboară gândul la timp liber, relaxare, repaus, odihnă, mai mult timp petrecut cu cei dragi.

Pentru că este o vacanță atipică și pentru că totul în jurul nostru s-a schimbat, este un moment bun să ne folosim imaginația și creativitatea pentru a ne adapta, și pentru a ne bucura cât mai mult de timpul petrecut cu ceilalți. De asemenea putem să experimentăm interacțiunea și comunicarea într-un mod total diferit față de cum eram obișnuiți.

Că tot veni vorba de relații, comunicarea și conexiunea cu ceilalți a fost și este o prioritate pentru fiecare dintre noi. Școala are un rol foarte important în viața copiilor noștri. Dincolo de obiectivele academice, aceasta oferă contextul potrivit în care fiecare copil învață despre relații, creează conexiuni și prin acestea ajunge să se cunoască mai bine.

Cristina Ionescu & Iulia Radu

Conexiunea cu ceilalți este nevoia noastră principală, indiferent de vârstă sau ocupație. De aceea Liceul Teoretic Național și-a propus ca pe parcursul acestei vacanțe să le asigure elevilor, și nu numai, contactul cu ceilalți colegi și profesori atunci când simt nevoia.

Având în vedere că în aceste zile avem mai mult timp liber, ne-am folosit de modalități expresiv-creative menite să le ofere elevilor momente plăcute și relaxante, dar totodată educative și inspiraționale.

Activitățile recomandate au inclus vizionare de filme selectate în funcție de interesele copiilor și adolescenților, povești cu tâlc și jocuri interactive.

Filmele recomandate săptămâna aceasta au fost:

Pentru a afla mai multe detalii despre aceste filme, dar și despre altele puteți accesa acest articol.

Filmele recomandate au fost folosite ca instrumente pentru identificare emoțiilor și trăirilor, conștientizarea modului în care copiii și adolescenții percep lumea, și impactul cultural și educațional pe care acestea îl pot avea. De asemenea, am urmărit și îmbunătățirea abilității de a fi curios și conștient în alegere unui film, precum și dezvoltarea unor competențe critice de vizionare și de analiză a conținutului acestuia.

Pentru a întări experiența ne-am folosit de jocuri interactive cu tematici alese din povestea filmului.

Pentru a crea jocuri asemănătoare puteți intra pe site-ul: www.wordwall.net.

Poveștile au un istoric mai îndepărtat decât filmele și au reprezentat întotdeauna o modalitate prin care copiii au început să cunoască și să înțeleagă lumea.

Intrând în lumea poveștilor ne creăm un spațiu fără reguli și limite în care mintea noastră poate zburda liberă.

Activitățile recomandate sunt potrivite pentru orice categorie de vârstă, de la mici la mari.

Răspunsul copiilor la activitățile propuse a fost pozitiv, aceștia apreciind în special jocurile interactive.

Sperăm ca această călătorie în lumea poveștilor, filmelor și a jocurilor să vă poarte pe tărâmuri nelimitate pline de bucurie, armonie și joacă!

Vacanță frumoasă tuturor!

Primăvara la LTN

A venit primăvara în campusul LTN! Vacanța de primăvară ne permite să regenerăm Grădina LTN și ambientul școlii.

Echipa LTN urează tuturor o primăvară senină, care să vă bucure din plin!

Expoziția digitală: SEMNE

Lucrările de artă ce compun expoziția noastră digitală au fost realizate de către elevii Liceului Teoretic Național. Timp de trei săptămâni, în care cu toții am abordat noi modalități de învățare în școala digitală, elevii au fost puși în situația de a concepe imagini pornind de la diferite teme, tehnici de lucru și abordări plastice. Însă pe lângă suportul teoretic, aceste mici opere de artă ne transmit un mesaj ce sună ca o invitație în lumea copilăriei. Elevii noștri ne propun să ne abandonăm poziția de adult spectator pentru a deveni, virtual, intimul și confidentul micului artist, elevul LTN, pictor, grafician, fotograf. Ținem astfel să-i dăm Cezarului ce-i al Cezarului în bogăția și varietatea creațiilor sale artistice. (prof. educație plastică: Irina Raluca Ionescu)

SEMNE – partea I
SEMNE – partea II

Jurnalul clasei a IV-a

Toți oamenii mari au fost cândva copii… dar numai câțiva își mai amintesc.” Antoine de Saint- Exupéry

Odată cu accesul la tehnologie, ideea de a ține un jurnal a fost dată uitării de elevii noilor generații.

Curioasă fiind în legătură cu părerea lor despre jurnal, am abordat această tema la elevii noștri de clasa a IV-a într-o activitate din cadrul programului recreativ de vacanță, desfășurat în timpul videoconferinței de marți, 6 aprilie. Scopul aceste activități era de a -i familiariza pe elevi cu acest tip de scriere.

Curioși de activitățile noastre au fost și reporterii postului de televiziune România TV, care au intrat în direct cu noi pentru a ne cere mai multe detalii.

Am rămas plăcut impresionată de răspunsurile lor în momentul în care i-am întrebat dacă își doresc să țină un jurnal și care ar fi motivele pentru care ar face acest lucru.

Vă împărtășesc câteva dintre răspunsurile lor :

  • Aș tine un jurnal deoarece, atunci când voi fi mare, poate o să-l găsesc și o să văd cum era pentru mine perioada în care mă aflam la vârsta la care l-am scris. Vor fi amintiri prețioase din copilăria mea. (Bogdan)
  • Aș vrea să țin un jurnal , însă știu cât de greu este să-l ții. (Darius)
  • Vreau să-mi țin jurnalul pentru a-mi planifica tot ceea ce-mi doresc să fac. (Sergiu)
  • Aș ține un jurnal pentru că acesta este asemenea unui bun prieten și, mai mult, este disponibil oricând vrem noi. (Ana)

Îmi amintesc cu plăcere și de jurnalul meu din copilărie, nu era cu mult diferit de al lor. Începusem să-l țin pe la sfârșitul clasei a IV-a, aproape de momentul în care se află si elevii mei, după ce citisem „Cireșarii” de Constantin Chiriță. Bineînțeles că toată vara mi-am notat toate peripețiile prin care am trecut, serile frumoase de vară la bunici și momentele de neuitat petrecute cu prietenii mei . Bunica mi l-a păstrat și mi l-a dat într-o vacanță de Crăciun, când eram deja studentă, făcându-mi cea mai mare surpriză.

În ziua de astăzi, jurnalul s-a transformat în „Bullet Journal”, formă adaptată noilor generații și noilor tehnologii.
Copiii au fost încântați de subiectul dezbătut, fapt ce i-a impulsionat să-și creeze și ei amintiri pentru viitor.

Frumusețea unei astfel de activități merită simțită de fiecare copil în parte !

Distracția muzicală

Ioana Ghenciu, profesor de educație muzicală, a pregătit pentru elevii claselor a III-a, a IV-a, a V-a și a VI-a o serie de activități muzicale folosind platforma MusicPlayOnline.com (disponibilă gratuit elevilor noștri în acest moment). Astfel elevii pot face practică vocală, activități ritmice, pot urmări clipuri video, hărți sau fișe de lucru despre sunete, partituri sau compozitori. Pot chiar să își creeze propriile melodii sau ritmuri sau pur și simplu să se amuze cu jocuri tematice.

Dezbateri cinematografice la LTN

Dezbaterile între elevii claselor a XI-a din cadrul cursurilor online de limba română au generat ideea unei activități de „critică de film”, îmbinând astfel pasiunea pentru cinematografie cu pregătirea pentru bacalaureat.

Deși în vacanță, ne-am gândit să nu „stagnăm” din ce începusem deja să facem din timpul școlii, așa că ne-am dat întâlnire și pe 10 aprilie – și o să ne mai vedem, că tare ne place!-

Clasele a XI-a A și B sunt formate din copii isteți, cu o mare plăcere de a-și exprima opinii despre artă și despre viață. Filmul, fiind o formă de artă, a devenit un punct comun de interes, astfel că genul acesta de activitate are scopul de a relaxa, însă nu este singurul, deoarece copiii își dezvoltă, prin schimbul de impresii, orizontul cunoașterii și al experiențelor… altora, deocamdată.

Implicați în foarte mare măsură, copiii mei fac un spectacol din aceste ore. nu e puțin lucru să vezi în „Jocuri fatale”, din 1972, o competiție din care amândouă personajele nu pot ieși decât învinse ori din „Ex machina” ideea creației ce depășește creatorul! De asemenea, e interesant și că azi am avut cu noi și un fost coleg de-al lor, actual elev la uman, ce vrea să facă o carieră din cinematografie, astfel că observațiile lui, mult mai documentate decât ale noastre, au conturat un tablou aproape de perfecțiune.

Concluzia? Trăim la maximă intensitate experiența de a vedea filmele, dar și cu mai mare intensitate pe cea de a le dezbate.

Mirica AndreeaAndreea Mirică, Profesor limba română

Carmen

Povestea criticilor de la clasele a XI-a A și B începe într-o zi de miercuri, la o ora de limba română susținută online când, realizând că am terminat ce ne propusesem, ne gândeam ce să facem în acest timp. Am decis să lucrăm variante de Bacalaureat și să ne exersăm cunoștințele în materie de vocabularul limbii române. Dar…au mai rămas încă 10 minute până la pauză, ce să mai discutăm? Așa se deschide subiectul despre filme. „Ați văzut filmul Inception?”, întreabă un coleg. Se aude un cor de „DA”-uri. Altul spune: „Dar Casablanca?”. Și aici răspunsul a fost preponderent „DA”. Și uite așa, din vorbă în vorbă, ne-a venit ideea să vizionăm un film pe care nimeni nu l-a mai văzut și să-l discutăm. Fiind miercuri, am decis ca vineri să vorbim despre filmul Sophie’s choice. Pe repede înainte ajungem și la ziua de vineri. Extaz, indignare, supărare, păreri peste păreri, asta a fost ora aceea. Am fost niște critici în adevăratul sens al cuvântului, discutând despre acțiune, actori, rolul lor, cum evoluează personajul, cât de bine sunt filmate și prezentate scene de la Auschwitz, fiecare detaliu posibil. Plăcerea de a face acest lucru creștea cu fiecare minut așa că, după ce am încheiat de discutat și finalul, primul lucru spus a fost: „Alegem un film pentru săptămâna viitoare?”. Vinerea următoare am discutat despre Pay it forward, de asemenea având păreri împărțite. Unii spuneau că e un film bun, alții că sunt prea multe clișee uneori, ba chiar unii au apreciat finalul spunând că e mai mult decât un copil ce luptă pentru ideea sa și că e un întreg concept filosofic în spate. Urmând vacanța de Paște și știind că plictiseala își va spune cuvântul în cele din urmă, am propus să continuăm și în perioada vacanței, tot vineria. Ideea a fost primită cu bine atât de colegi, cât și de minunată noastră doamnă profesor, așa că pentru vinerea ce urmează vom discuta despre alte 2 filme: Jocuri fatale (1972) și Ex machina (2015). Sunt foarte curioasă totuși ce filme vom alege vinerea viitoare spre a fi comentate în următoarea întâlnire. De ce nu, poate înființăm un club al micilor critici cinematografici!

Tudor

Ora de vineri este benefică pentru a ne îmbogăți cunoștințele generale în una dintre cele mai frumoase arte, din partea mea, filmografia,așa că, atunci când s-a propus sa vedem niște filme foarte interesante și apoi sa le comentăm, am fost de acord imediat. Așa ne mai putem lărgi câmpul cunoștințelor și în acest domeniu foarte frumos.
Cât despre filme, până acum am văzut „Sophie’s Choice” și ,,Pay it forward”. Amândouă filmele au fost excepționale. Și parcă filmele sunt mult mai interesante atunci când le discuți cu cineva care îți e drag.
Acum, abia aștept vinerea asta, deoarece avem tot așa, dar de data aceasta două filme (de, suntem în vacanță!), unul propus de mine (Tudor) și unul de colegul meu (Kevan). Ambele filme propuse au fost bune și așa am mai putut sa mai bifez două filme de pe o listă infinită, dar nu așa este important, important este ca acum, când stăm în case, să facem ceva productiv.
Și având în vedere că noi am parcurs mai repede materia, ne-am permis să facem această activitate extracurriculară.

Vă iubim pentru totdeauna

Kevan

În urmă cu două săptămâni, ne-am propus, alături de doamna profesor Mirică, să ne uităm la anumite filme, iar apoi să le discutăm. Primul film propus a fost ,,Sophie’s Choice”, alegerea lui Mocanu, la care nu m-am uitat din cauza bazei poveștii care îmi displăcea. Al doilea film propus a fost ,,Pay it forward”, alegerea profesoarei.
Filmul ,,Pay it forward” mie mi-a plăcut și nu mi-a plăcut. La baza filmului, stă o idee bună, frumoasă, o idee care la momentul de față ar face mult bine dacă ar fi adoptată, însă foarte fantastică în sine. De la început, personajul principal nu mi-a plăcut, fapt care a dus la un final dezamăgitor pentru mine, când (SPOILER ALERT) protagonistul este ucis. Filmul urmărește două tablouri diferite, primul fiind cel principal, cu personajele principale, și cel de-al doilea, cu un jurnalist care urmărește primul tablou. Primul tablou este cel destinat să instige emoții privitorului, pe când cel de-al doilea tablou este destinat reținerii atenției privitorului, prin elemente de supans și comedie.
(Spoiler Alert) Finalul surprinde moartea protagonistului, ucis încercând să își îndeplinească unul dintre cele 3 lucruri propuse încă de la începutul filmului. Noi, ca spectatori, știm că celelalte două planuri au fost duse până la capăt cu succes, chiar dacă personajul principal nu știe. Am avut impresia că moartea sa, deși la baza inutilă, este de fapt un sacrificiu absolut, un sacrificiu obligatoriu pentru a realiza planul ,,Plătește mai departe”.
,,Pay it forward”, este, în opinia mea, un film simplu, ușor de vizionat, cu un mesaj ușor de digerat.
Experimentul acesta pe care îl facem este o metodă foarte bună de a învăța și a repeta tehnicile comentariului unei opere. Cum, din păcate, în zilele de astăzi cititul și cărțile devin din ce în ce mai rare la copii, un film este mult mai accesibil și mai ușor de înțeles decât operele pentru bac, această mică ,,deviere” a programei este, spre surprinderea mea, foarte folositoare, plăcută și chiar și distractivă, ceva ce aș recomanda.

Concurs de lectură

Biblioteca LTN și prietenii noștri de la editura Corint Junior promovează lectura în rândul elevilor! Pornim împreună într-o călătorie fascinantă unde cărțile prind viață în imaginația noastră. Provocarea în această vacanță, vine cu un concurs care se desfășoară în perioada 9 – 27 aprilie:

Cine participă? Toți elevii LTN, de la grădiniță până la clasa a XII-a.

Ce câștigi? Un super-pachet cu 3 cărți oferite de Editura Corint.

Reguli de participare: Pagina de Facebook a școlii găzduiește acest concurs:

  1. Citește postarea
  2. Realizează o fotografie a cărților pe care le citești în perioada aceasta
  3. Postează fotografia în comentarii sub postare

Pe 28 aprilie vom trage la sorți prin aplicația random.org și vom anunța câștigătorul!
Suntem curioși ce citiți și vrem să ne inspirăm din lecturile voastre! Succes!