Au încredere în LTN și ne recomandă:

Modelul Liceului Teoretic Național ”Școală pentru viață” are beneficiul unei analize aprofundate a tuturor parametrilor care configurează mediul educației, axându-se pe principii clare, rezultat al unei bogate experiențe didactice, și al cunoașterii domeniului și aplicat cu mult succes în sistemul de educație al liceului. 

Iată o viziune modernă asupra importanței școlii pentru viață și provocările ei. Experimentată cu inteligență creativă și cu succes la Liceul Teoretic Național, cartea oferă un model, un ghid, necesar efortului de modernizare a învățământului românesc.

Prof. univ. dr. Dorin Sarafoleanu, Membru Titular al Academiei de Științe Medicale

Noțiunea de model a devenit, de ceva vreme, o vechitură, transformându-se într-un soi de arhaism derutant pentru generațiile crude. Termenul este folosit la periferia sensului sau atunci când vorbim despre modele de mașini, telefoane sau alte modernități, evident necesare. În cartea scrisă de Ion Moraru, modelul pentru viață nu se poate conecta la Internet, deși obiectivul lucrării este, fără doar și poate, viitorul. Un viitor care așteaptă de la noi o intervenție urgentă și articulată, competentă și sinceră. Modelul Liceului Teoretic Național „Școală pentru viață” nu este o ficțiune bine documentată, o fantezie sau un șiretlic al vorbelor bine puse în pagină. Lucrarea are la baza truda constantă a unor oameni care mai întâi au construit și apoi au vorbit. Liceul Teoretic Național este concretizarea cărții de față. Sau, dacă doriți, lucrarea pe care o aveți în față este Biblia acestei instituții bine ancorate în realitatea contemporană dar cu privirea îndreptată spre viitor. Dacă nu am trăi vremuri adesea năucitoare, școala pentru viață ar fi o sintagmă banală. Ce este școala dacă nu un manual de supraviețuire a adultului, fie el și de secol XXI? Cartea și școala despre care vorbește nu sunt, din păcate, reguli, ci excepții. Ambele ne demonstrează că fatalitatea nu e românească. Se poate! Cu efort și credință în binele de mâine.

(Cartea Modelul LTN Școală pentru viață se găsește la Casieria LTN, editura Niculescu și în biblioecile din întreaga țară)

Prezenta carte ne expune un model educațional modern, pregătit pentru provocările unei societăți bazată pe inovare, asumare și spirit de inițiativă. Modelul Liceului Teoretic Național „Școală pentru viață” este un model integrator în care actorii principali sunt copiii, părinții și mai ales profesorii. Un astfel de model ar trebui replicat la nivelul întregii societăți, cartea fiind utilă unor largi categorii socio-profesionale, de la cei care crează politici publice în educație, până la cei care le implementează în școli. Felicit autorul pentru profesionalism, determinare și consistența acestei cărți și vă invit pe toți să o lecturați!”

Părinți

După șapte ani petrecuți în LTN suntem fericiți să afirmăm că decizia pe care am luat-o, aceea de a încredința parcursul școlar al fiului nostru doamnei director Silvia Moraru și colectivului de cadre didactice și personal nedidactic al Liceului Teoretic Național, a fost o decizie excelentă. 

În acești șapte ani, viața la școală i-a adus fiului nostru experiențe de învățare de cea mai bună calitate, echilibru între disciplină și libertate, formarea apetitului pentru știință, încurajarea și hrănirea intereselor lui și multe, multe momente de bucurie alături de colegi și profesori. 

Liceul Teoretic Național este infuzat de calitățile inspirate de fondatoarea lui, doamna director Moraru: gândire progresistă, aspirație neobosită către excelență, orientare către găsirea de soluții, deschidere și curiozitate pentru nou și inedit, curaj și energie pentru realizarea obiectivelor, respect pentru știință și utilizare promptă a oportunităților de a evolua (inclusiv tehnologic). 

Echipa de profesioniști și sufletiști ai liceului au grijă de copii, cu implicare și pasiune, iar relațiile de atașament între elevi, profesori și personalul nedidactic sunt reale și puternice. 

LTN oferă un mediu sigur, cu grijă la starea de bine și securitatea copiilor iar în acest mediu  ei sunt liberi să evolueze și să-și descopere aptitudinile și interesele. 

Fiul nostru a fost adesea încântat și inspirat de experiențele lui de învățare, atât de cele pe profil științific, cât și de cele pe profil uman. Școala a reprezentat un mediu în care el a putut ajunge în mod natural să își dorească să facă performanță și să evolueze, motivația lui intrinsecă, propria lui curiozitate și dorință de excelență fiind stimulate și încurajate în mediul de învățare al LTN. 

Experiența anului 2020, de școală online, a confirmat adaptabilitatea și promptitudinea cu care LTN se îngrijește de nevoile elevilor, care au beneficiat, încă din prima zi, de acoperirea optimă a materiei, suport emoțional și o continuitate binevenită a vieții cât mai aproape de normal.

Nerăbdarea cu care fiul nostru așteaptă să poată reveni la școală ne arată, din nou, că LTN a devenit pentru el o a doua casă, în care se simte liber și fericit să crească mare.

Delia și Dragoș Vasile , Părinți LTN

La început am fost neîncrezătoare despre procesul lecțiilor online, însă după prima săptămână am realizat că totul este incredibil de natural, aici vorbesc din perspectiva copiilor. Iris știe ce are de făcut, înțelege, știe cum să se comporte într-un cadru online. Meritul tehnologiei și sensibiliatea cu care doamna Pellegrini se apropie de ei ca grup și de fiecare în parte, m-au făcut să înțeleg: am făcut o alegere corectă alegând LTN.

Cu siguranță este important faptul că școala este deschisă la tehnologie, însă cum reușiți dumneavoastră să „spargeți“ barierele monitoarelor, iar cei mici se simt din nou în clasă, este incredibil și este doar aportul dumneavoastră, ca profesori. Copiii noștri sunt norocoși! Vă mulțumesc din suflet!

Raluca Băleanu, mama elevei Iris Arnici, clasa I

Stimată doamnă profesoară,
Vrem să vă mulțumim din suflet pentru tot ceea ce faceți pentru David și colegii lui!
Suntem recunoscatori pentru profesionalismul, nivelul de excelență și experiența dumneavoastră, cât și pentru căldura, înțelepciunea și afecțiunea cu care îi tratați pe copii!
Prezența și implicarea dumneavoastră fac o diferență uriașă, atât pe timp de liniște, cât și în această perioadă tulbure și tulburătoare pe care o parcurgem.
Vă asigurăm de tot respectul și recunoștința noastră și vă dorim zile liniștite, sănătate și să ne revedem cu bine, într-o normalitate regăsită.

Cu mult drag,

Delia Vasile, Părinte, elev LTN, clasa a VI-a
Viorica Pop

Curiozitatea mea, sporită de condiția profesorului pensionar, intra pentru prima dată pe porțile unei școli particulare din inima Capitalei: Liceul Teoretic Național. Îmi însoțeam nepoții la grupa mare de la grădiniță și în clasa pregătitoare. Nu era o zi festivă, care să fure privirile cu freamătul și coloritul ei, așa că ochiul atent lua în primire atmosfera…
O primă descoperire, necesară, de fapt, în orice școală, îmbrăca firescul: legătura dintre conducerea școlii, dascăli și părinți te făcea să te simți ACASĂ. Entuziasmul reținut din mine intuia totuși că probleme există și aici, dar ele rămâneau undeva, în birouri, să fie rezolvate de cei în drept. Pe noi ne întâmpinau lumina și căldura gazdelor. Eram atentă la reacția copiilor – zglobii, gălăgioși ca toți copiii. În întâmpinarea lor veneau cuvintele și gesturile educatoarelor, învățătoarelor. Nimic aspru, nimic strident. O autoritate familiară disciplina neastâmpărul. “Poate pentru a-și face reclamă (desigur, într-o societate pragmatică!)”, îmi șoptea îndoiala din mine. “Prea părea totul frumos; curățenie, spații luminate, clase și holuri decorate adecvat, apoi posibilități de învățare la diferite instrumente muzicale, ramuri sportive, arte, concursuri pe discipline școlare!”
Am venit mereu, în zile obișnuite de școală sau la serbările prilejuite de evenimente naționale și la cele specifice școlii. Aceeași atmosferă! Și iar gândul: “Oare oamenii de aici, dascăli, directori, personal administrativ, nu vor fi având și ei probleme personale?” Am simțit însă că ele rămâneau undeva, prin vreun “birou al conștiinței”… Spre noi venea aceeași disciplină a cunoașterii sufletului de copil!
Am înțeles mai bine legătura discretă dintre “familiar” și “familial”. Eram ACASĂ!
Și-am mai înțeles cum, în viața de zi cu zi, picură aici stropi de LUMINĂ – HAR – ADEVĂR.

Viorica Pop, Bunică
Carmen Levinza

La începutul anului 2010 am fost într-o mare dilemă: să rămân în țara mea natală, unde m-am format și puteam să am o carieră de succes, sau să mă întorc în Elveția, unde s-a născut baiatul meu și care deja ajunsese la vârsta primei clase școlare? Dacă la acel moment exista o școală la nivelul Liceului Național Teoretic decizia mea s-ar fii înclinat mult mai mult in favoarea țării mele natale.

Liceul Național Teoretic este într-adevăr „o școală altfel”. In primul rând pentru că este rezultatul unui vis de-o viață. O cunosc pe Silvia Moraru de peste 20 de ani și pot să spun că m-a fascinat întotdeauna să văd câtă pasiune pune în educația elevilor ei, cu câtă mândrie vorbește despre rezultatele lor, cât efort necontenit a depus pentru a le oferi noi drumuri de afirmare, pentru a le deschide orizonturi internaționale, pentru a-i sprijini sa-și deschidă aripile și să zboare cât mai sus. Silvia Moraru este tenace, neobosită în a-și atinge țelurile, o profesionistă desăvârșita și o persoană foarte exigentă. Este însă absolut impresionant să o vezi cum se transformă și căldura pe care o emană când vorbește cu un copil, cum poate intra în universul lui și cum poate vorbi pe limba lui.

Am vizitat liceul la înființare și l-am vizitat și acum, după 5 ani de funcționare. Am convingerea ca Liceul Național Teoretic este o școala altfel pentru ca elevii ei sunt îndrumați și sprijiniți să-și descopere și dezvolte talentul. Fiecare dintre noi e înzestrat într-un domeniu sau altul. Cheia unei educații de succes este să descoperi la ce ești cel mai bun și să ajungi să o faci cu plăcere și dedicație. Iar Liceul Național Teoretic oferă exact acest gen de educație. Și acest lucru este posibil tocmai pentru că această școală s-a născut dintr-un vis de-o viață: de a clădi o școală altfel – o școală în care fiecare copil sau adolescent să afle la ce este cel mai bun și cum să ajungă la performanță.

De aceea, dacă aș locui în România, ar fi prima mea alegere pentru educația școlară a copilului meu.

Camelia Levintza Stettler, Specialist în Comunicare și Marketing - Zürich, Elveția
Avatar

Sunt mama unei eleve din clasa a VI-a de la Liceul Teoretic Național. Ne mulțumește foarte mult evoluția fiicei noastre în această școală ceea ce ne îndreptățește să spunem că aici l-am găsit pe “domnul Trandafir” iar fetița noastră și-a recuperat copilăria.

Ramona Cotruță, Mamă

Elevi și absolvenți

Mă numesc Dan Andreea-Diana și sunt elevă în clasa a XII-a A, a Liceului Teoretic Național, iar pe generația 2020 am ieșit Șefă de Promoție, cu media 10. De-a lungul celor 4 ani de liceu am urmat filiera teoretică, profilul Real, specializarea Matematică – Informatică. Am ales acest domeniu din interesul și pasiunea pentru științele exacte și materiile reale. Matematica, informatica, fizica și chimia au fost bine înțelese, aprofundate și sintetizate, iar cifrele, calculele, algoritmi și formulele utilizate urmăreau niște structuri fixe, concrete și logice d.p.d.v. teoretic. 

Am venit în LTN încă din clasa a V-a, sunt elevă în acest liceul de 8 ani, deci pot spune că am crescut și m-am format odată cu această instituție educațională. Sunt imposibil de menționat lucrurile învățate pentru că în aceasta perioadă am pus bazele unei personalități puternice, m-am dezvoltat eu, ca persoană, și am evoluat, atât d.p.d.v. comportamental cât și intelectual.  Întregul colectiv LTN a favorizat această evoluție de la profesori, colegi, activități școlare și extracurriculare, până la persoanele cu care am interacționat și relaționat, formându-se o verticalitate morală și socială. 

Pe lângă multitudinea de aspecte teoretice și informații primite de la oameni calificați, s-a pus accentul pe dezvoltarea unei culturi individuale, pe educația poliedrică și pe formarea unui cult aspirațional. 

Pentru mine, LTN a fost mai mult decat o școală!

În primul rând, profesorii mi-au exploatat potențialul la maxim și m-au determinat să mă autodepășesc, ambiționându-mă să lupt și să muncesc pentru a atinge nivelul dorit, să arăt seriozitate și implicare pentru fiecare proiect. Aceștia au avut grijă de noi, ne-au tratat ca pe proprii copii și au depășit canoanele formale în care autoritatea era impusă, pentru că respectul și afecțiunea erau subînțelese. 

Raportându-mă la colegi, sunt recunoscătoare pentru toate amintirile, iar împreună am format un colectiv unit, mare și frumos. Mi se pare că suntem o clasă omogenă, cu personalități diferite dar care se completează reciproc, ca un întreg. Mă bucur că am avut șansa și oportunitatea de a face parte dintr-un asemenea colectiv, iar o parte din persoana care am devenit se datorează școlii. Nu pot decât să vă mulțumesc pentru că am avut șansa educației superioare, din toate punctele de vedere! 

Intenționez să urmez economia, business și management. Astfel, am fost admisă la Warwick University și UCL din Marea Britanie, iar din toamnă așteptăm să începem cursurile în campusul Universității. După terminarea studiilor superioare, intenționez să urmez o carieră în acest domeniu. 

Anii de liceu au fost memorabili, iar uitându-mă în urmă, sunt mulțumită de evoluția parcursă. Perfecțiunea nu există, dar pot spune că nu mi-a lipsit nimic din această perioadă liceală. Deși cu regret afirm că acest ciclu se încheie, privesc încrezătoare spre viitor pentru că am fundamentat o bază solidă. 

Andreea Diana Dan, Clasa a XII-a, promoția 2020

Mă numesc Tudorache Teodora, sunt elevă a Liceului Teoretic Național, în clasa a XII-a C, specializarea filologie, iar în generația mea am terminat ca șefă de promoție cu media 9,85. 

Am ales această specializare datorită pasiunii pentru literatură dar și pentru înclinația spre științe abstracte. Acest liceu mi-a oferit o multitudine de lecții frumoase ce țin de viață dar și de dezvoltarea ca viitor adult. 

Am învățat ce înseamnă empatia, ce înseamna pasiunea în raport cu cariera, dar și importanța comunicării. Liceul Teoretic Național a însemnat pentru mine o experiență deoarece am cunoscut oameni ce au o dorință imensă de a te ajuta să evoluezi într-un mod circular și frumos.

În ceea ce privește viitorul, am ales să îmi urmez pasiunea, astfel că am ales Facultatea de Litere, dar și pe cea de Psihologie. Pot spune că nu mi-a lipsit nimic pe parcursul liceului, dar cu siguranță pot afirma faptul că această unitate de învățământ este într-o continuă dezvoltare.

Teodora Maria Tudorache, Clasa a XII-a, promoția 2020

Până acum o lună, nu petreceam mai mult de o zi fără a merge afară. Făceam excursii cu bicicleta sau pe jos, cu prietenii în parc sau cu părinții la plimbare. Când s-a dezlănțuit această pandemie, ne-am aflat în situația în care nu aveam voie să ieșim din casă decât în cazul unor situații extreme.

La început, am simțit o oarecare bucurie pentru că mă puteam relaxa mai mult în casă dar zilele treceau și eu simțeam tot mai mult povara izolării apăsându-mă pe umeri ca o moleșeală.

Cât despre „școala online” realizată în cadrul Liceului Teoretic Național, nu am perceput din prima ideea că voi comunica cu profesorii și colegii prin intermediul tehnologiei. Era ceva nou și la început, mulți dintre noi eram gălăgioși și vorbeam toți, probabil simțind nevoia de a interacționa și cu alte persoane în afară de părinți. Era mai greu ca la școală în sine, deși mulți credeau că va fi floare la ureche. Îi înțeleg pe toți, căci nici mie nu mi-a fost ușor să petrec cinci sau șase ore în fața calculatorului, zi de zi.

Despre mine pot spune că, cu timpul, m-am adaptat și am învățat să supraviețuiesc, într-un mod de a spune, în această lume nouă. În timpul liber, care acum era mai îndelungat, găseam metode să îmi țin mintea ocupată și să nu înnebunesc. Citeam mult, mă uitam la emisiuni și îmi făceam temele (care acum erau în număr mai mare). Desigur, erau multe momente în care îmi simțeam ochii apăsându-mă și capul îngreunându-se și eu amețind.

Având un câine, mi s-a acordat libertatea de ieși la plimbare în apropierea casei și în scurtul timp pe care îl petreceam în spațiul public, vedeam Bucureștiul mai pustiu ca niciodată, cel puțin în Sectorul 1.

În prima săptămână a vacanței de Paște am profitat de timpul liber și am făcut o excursie la Brașov, unde deținem o casă. Partea bună era că avem curte și am petrecut majoritatea timpului acolo, lucrând cu tatăl meu la curățenia de primăvară. M-am bucurat de aerul curat cât am putut. O perioadă care m-a ajutat în situația actuală. De asemenea, am explorat podul casei și am descoperit, prin praf, un afiș vechi din 1960, referitor la aniversarea Federației Sindicale Mondiale – al Cincisutelea Congres. Mai târziu am aflat că panoul a fost creat de bunicul mătușii mele, pictorul Grigore Zincovschi. Această întâmplare a fost o pată de culoare în această perioadă.

Psihologic vorbind, mi-a fost greu și încă este, având în vedere că toate experiențele din trecut se aplică și în prezent. Deși, din păcate, nu am fost niciodată o persoană optimistă, privind lucrurile așa cum erau de fapt, am încercat și încerc să trăiesc cât mai bine în acest ceas de restriște.

Andrei Chesăraicu, Clasa a V-a
Ilinca Angelescu

Primăvara se apropia cu pași mărunți și înceți. Încântată mă uitam pe fereastră și realizam trecerea timpului. Primăvara se apropia, deci venea și ziua mea. 13 ani. Wow. Nici nu-mi vine să cred că anii au trecut așa repede. S-au schimbat multe. Anul acesta a fost cel mai greu. Dacă nu mă plăcea nimeni, dacă nu mă integram, dacă. Prea multe dacă. Sigur va fi bine. Așa gândeam, dar poate că toate grijile puneau stăpânire pe capul meu.

Nu o să mint și să spun că totul a fost perfect de la început. Țineam în mine totul. Era destul de greu, dar încercam. Până când n-am mai putut și m-am descărcat. Mama a zis că totul va fi bine și că o să-mi fac prieteni până la urmă. Nici eu nu mai știam ce simt. Trebuia să mă descurc cumva, nu știam cum. Mi-am amintit că sunt puternică, și că pot să mă descurc. De ce eram așa de temătoare, nu am cum să explic pentru că e un adevărat mister și pentru mine. Ideea de nou nu m-a încântat niciodată, cred că e mai greu până pornesc. Îmi aduc aminte și acum, chiar dacă au trecut nouă luni de zile.

Stăteam la mate, lângă o viitoare prietenă și cred că de aici totul a mers mai bine ca niciodată. Ne-am cunoscut, m-am prezentat, ea s-a prezentat și așa nu mai credeam că sunt singură. Le-am întâlnit și pe prietenele ei și pot spune că ne-am împrietenit destul de ușor. În ziua aceea eram în extaz. Devenisem o adevărată LTN-istă. De atunci toate au mers bine. Începusem să vorbesc cu colegii mai mult, nu mai eram fata timidă de la începutul anului, eram mai sigură pe mine, chiar făceam parte dintr-un colectiv adevărat. Și mulțumesc că s-a întamplat așa, așa am început să ne cunoaștem, nu mai simțeam ca înainte, era un fel de siguranță…Nu știu, dar cert era că începusem cu adevărat să mă simt bine, eram fericită, îmi întâlnisem prietenele, prietene adevărate, care mă acceptă așa cum sunt.

Poate că a fost greu la început, dar cum se spune, începutul e greu. Așa este și în povestea mea. Începutul a fost greu, dar sfârsitul va fi fericit. Dar nu va exista sfârșit, pentru că aici finalul fericit va fi dacă povestea nu se va termina niciodată. Prieteniile adevărate durează și rezistă celor mai grele furtuni. Acum, revenind în prezent, LTN-ul ne învață că orice ni se întâmplă, schimbările din viața noastră nu aduc decât noi oportunități, dacă ți se închide o ușă, nu uita, intră pe cea din spate. Sunt bucuroasă, de cele întâmplate, cred că viața nu ar fi interesantă fără suișuri și coborâșuri, care, pur și simplu ne scot din rutină.

Ilinca Angelescu, elev LTN, clasa a VII-a
Robin Stettler

Liceul Teoretic Național este cu adevărat una dintre puținele școli din România care pregătește cu succes elevii pentru viață. Într-un mod profesionist și modern, școala crează aici o conexiune caldă și familiară între profesori și elevi, care de asemenea ajută la pregătirea și dezvoltarea unei cariere de succes.

Liceul Teoretic National ist wahrlich eine der wenigen Schulen Rumäniens, die ihre Studenten erfolgreich auf das Leben vorbereitet. Professionell und modern, man baut hier auch eine warme und familiäre Verbindung auf, die bei der Entwicklung und Vorbereitung auf eine erfolgreiche Karriere zusätzlich hilft.

Robin Stettler, 14 ani, elev de liceu - Zürich, Elveția

Dascăli LTN

Ecaterina Stanca

Vedeți că mă gandesc la voi în aceste momente dificile. Vă doresc multă sănătate, răbdare, înțelepciune și mai ales cumpătare și respectarea normelor de precauție și de protecție. Gândiți-vă să vă protejați pe voi, dar și pe semenii voștri! Nu pierdeți timpul, ci folosiți-l pentru a studia, așa nu vă lăsați copleșiți de situația complicată în care ne aflăm.

Ecaterina Stanca, Profesor limba română - LTN
Tita Mihaela

Ce înseamnă Școală pentru viață? Înseamnă, spre exemplu, să nu îi învățăm pe elevi doar despre Eminescu, ci despre ce a reușit marele poet să schimbe în lume și cum opera lui a mișcat societatea de azi.

Mihaela Tița, Profesor limba română - LTN

„Pentru mine, Școală pentru viață înseamnă să le oferim copiilor și tinerilor cheile cu care vor descifra viața lor de adulți. Activitățile non-formale și cunoștințele dobândite la școală trebuie să fie de fapt mijloace prin care ei deschid și înțeleg universul oamenilor maturi de mai târziu.”

Marjorie Moteau, Profesor limba franceză - LTN
Eva von Falkenstein

Hello, my name is Eva von Falkenstein,

I was invited to join the teaching team at LTN for one school year, in order to offer additional occasions for the students of middle school to use, practice and improve their English skills while expanding their view of the world. Since I love learning, exploring and sharing experiences with others, I accepted this new opportunity on my path of life, which has been shaped by diversity and change. A trilingual childhood in Burkina Faso, school exchanges to France, living with an American family for a year as well as an academic year in the Netherlands are a few examples from my formative years. Lately I’ve been sort of a global nomad, moving every 2 or 3 years, with my husband, whose job locations change regularly. It’s not always easy to start fresh each time, making my home in a “strange” place, studying a new language (with Romanian I’m up to 7 now!), making friends and finding a way to contribute locally with my knowledge and skills – but I don’t regret the decision. My passport may be German, but my heart feels a bit at home in so many more places, including Bolivia, Brazil and now – Romania!

I am passionate about many things like art and design, music, dance, crafts, the world of food and flavors, communication and citizen empowerment. Nature and the environment hold a special place in my heart, and I love exploring ways of living a more sustainable lifestyle, because it makes me feel connected with the world in a positive way. Trained as a gardener and landscape engineer, with experience in project management and consulting as well as a background in facilitation and environmental education, I believe in the power of interdisciplinary approaches and combining theoretical understanding with practical experiences.

With this, I look forward to making some constructive contributions to the little school universe that is LTN! My ambition is to offer all of the students who join my classes experiences that will help them widen their horizons, evolve and thrive as persons. I also hope that I can add some value to the school year for everyone else I have the chance to meet „in passing”, sharing a short conversation between lessons, in the halls or over a spontaneous lunch together in the cafeteria. I enjoy personal encounters and truly believe that by knowing each other better, we learn to develop intercultural skills that help us build bridges, live side by side more peacefully and join forces to make our world a better place for all living beings. I would like to encourage everyone who is interested to approach me, ask me something, tell me about yourself… Let’s take the opportunity to enrich each others’ days while our paths cross on this wonderful planet!

Eva von Falkenstein, Profesor limba engleză - LTN
Sorin Stratulat

Datorită meseriei pe care o practic de mai bine de 15 ani, am avut ocazia să vizitez diverse lăcașuri de învățământ din străinatate. În această primăvară, am avut onoarea să vizitez pentru prima oară Liceul Teoretic Național, răspunzând invitației doamnei profesor Silvia Moraru. Am fost profund impresionat de infrastructura modernă, de dotările tehnice de nivel înalt și de tehnologiile informatice permițând adaptarea rapidă a activităților pedagogice la diferite niveluri de școlarizare sau la nevoile specifice fiecărui elev.

Am fost de asemenea plăcut surprins să aflu că se folosesc metode didactice moderne, cum ar fi cele bazate pe procesele interactive de predare -> învățare -> evaluare, în care fiecare elev poate lucra în ritmul lui și nu poate trece să învețe noi concepte până când cele de bază nu sunt stăpânite. Limitând la 15 numărul de elevi pe clasă, dificultățile întâlnite sunt identificate rapid, ceea ce implică o minimizare a ratei de eșec. Grație experienței acumulate din activitățile anterioare și a dorinței de a alege ce e mai bun, conducerea liceului a izbutit să combine toate ingredientele necesare reușitei oricărui elev.

Sorin Stratulat, Cadru universitar la Metz, Franța

La sfârșitul zilei, fac bilanțul și meditez asupra acestei experiențe unice și asupra grelelor încercări prin care trecem cu toții. Paradoxal poate, dar, deși la distanță, această experiență ne-a adus mai aproape pe unii de alții: profesorii sunt mai îngăduitori, iar elevii apreciază mai mult eforturile profesorilor. A apărut acel spirit de “we are in this together“!

Ca părinte, dar și ca profesor, am reflectat și asupra următorului aspect: NOI suntem o instituție puternică și de avangardă, cu o temelie pentru a face față acestor situații deja clădită. Mă refer la resursele umane și tehnice necesare, la network-ul/infrastructura deja existentă și experimentată. Concret vorbind, toți membrii LTN au acces la acest network prin conturile individuale, utilizează frecvent platforma de învățare și sunt familiarizați cu aplicațiile educaționale. O mare parte dintre profesori au participat la training-urile Google și dețin certificatul de Google Educator.

Toate acestea la LTN s-au sedimentat deja. Acum ne-am mobilizat, dar nu pentru a lua totul de la zero, ci pentru a perfecționa metodele noastre și de a deveni dascăli moderni.

Pentru că, în fond, Liceul Teoretic Național este școala viitorului și asta o simțim AZI.

Lucia-Alina Oprea-Martinov, Profesor matematică - LTN