Testimoniale

Stimată doamnă profesoară,
Vrem să vă mulțumim din suflet pentru tot ceea ce faceți pentru David și colegii lui!
Suntem recunoscatori pentru profesionalismul, nivelul de excelență și experiența dumneavoastră, cât și pentru căldura, înțelepciunea și afecțiunea cu care îi tratați pe copii!
Prezența și implicarea dumneavoastră fac o diferență uriașă, atât pe timp de liniște, cât și în această perioadă tulbure și tulburătoare pe care o parcurgem.
Vă asigurăm de tot respectul și recunoștința noastră și vă dorim zile liniștite, sănătate și să ne revedem cu bine, într-o normalitate regăsită.

Cu mult drag,

Delia Vasile, Părinte, elev LTN, clasa a VI-a
Ecaterina Stanca

Vedeți că mă gandesc la voi în aceste momente dificile. Vă doresc multă sănătate, răbdare, înțelepciune și mai ales cumpătare și respectarea normelor de precauție și de protecție. Gândiți-vă să vă protejați pe voi, dar și pe semenii voștri! Nu pierdeți timpul, ci folosiți-l pentru a studia, așa nu vă lăsați copleșiți de situația complicată în care ne aflăm.

Ecaterina Stanca, Profesor limba română - LTN

La sfârșitul zilei, fac bilanțul și meditez asupra acestei experiențe unice și asupra grelelor încercări prin care trecem cu toții. Paradoxal poate, dar, deși la distanță, această experiență ne-a adus mai aproape pe unii de alții: profesorii sunt mai îngăduitori, iar elevii apreciază mai mult eforturile profesorilor. A apărut acel spirit de “we are in this together“!

Ca părinte, dar și ca profesor, am reflectat și asupra următorului aspect: NOI suntem o instituție puternică și de avangardă, cu o temelie pentru a face față acestor situații deja clădită. Mă refer la resursele umane și tehnice necesare, la network-ul/infrastructura deja existentă și experimentată. Concret vorbind, toți membrii LTN au acces la acest network prin conturile individuale, utilizează frecvent platforma de învățare și sunt familiarizați cu aplicațiile educaționale. O mare parte dintre profesori au participat la training-urile Google și dețin certificatul de Google Educator.

Toate acestea la LTN s-au sedimentat deja. Acum ne-am mobilizat, dar nu pentru a lua totul de la zero, ci pentru a perfecționa metodele noastre și de a deveni dascăli moderni.

Pentru că, în fond, Liceul Teoretic Național este școala viitorului și asta o simțim AZI.

Lucia-Alina Oprea-Martinov, Profesor matematică - LTN

„Pentru mine, Școală pentru viață înseamnă să le oferim copiilor și tinerilor cheile cu care vor descifra viața lor de adulți. Activitățile non-formale și cunoștințele dobândite la școală trebuie să fie de fapt mijloace prin care ei deschid și înțeleg universul oamenilor maturi de mai târziu.”

Marjorie Moteau, Profesor limba franceză - LTN
Tita Mihaela

Ce înseamnă Școală pentru viață? Înseamnă, spre exemplu, să nu îi învățăm pe elevi doar despre Eminescu, ci despre ce a reușit marele poet să schimbe în lume și cum opera lui a mișcat societatea de azi.

Mihaela Tița, Profesor limba română - LTN
Eva von Falkenstein

Hello, my name is Eva von Falkenstein,

I was invited to join the teaching team at LTN for one school year, in order to offer additional occasions for the students of middle school to use, practice and improve their English skills while expanding their view of the world. Since I love learning, exploring and sharing experiences with others, I accepted this new opportunity on my path of life, which has been shaped by diversity and change. A trilingual childhood in Burkina Faso, school exchanges to France, living with an American family for a year as well as an academic year in the Netherlands are a few examples from my formative years. Lately I’ve been sort of a global nomad, moving every 2 or 3 years, with my husband, whose job locations change regularly. It’s not always easy to start fresh each time, making my home in a “strange” place, studying a new language (with Romanian I’m up to 7 now!), making friends and finding a way to contribute locally with my knowledge and skills – but I don’t regret the decision. My passport may be German, but my heart feels a bit at home in so many more places, including Bolivia, Brazil and now – Romania!

I am passionate about many things like art and design, music, dance, crafts, the world of food and flavors, communication and citizen empowerment. Nature and the environment hold a special place in my heart, and I love exploring ways of living a more sustainable lifestyle, because it makes me feel connected with the world in a positive way. Trained as a gardener and landscape engineer, with experience in project management and consulting as well as a background in facilitation and environmental education, I believe in the power of interdisciplinary approaches and combining theoretical understanding with practical experiences.

With this, I look forward to making some constructive contributions to the little school universe that is LTN! My ambition is to offer all of the students who join my classes experiences that will help them widen their horizons, evolve and thrive as persons. I also hope that I can add some value to the school year for everyone else I have the chance to meet „in passing”, sharing a short conversation between lessons, in the halls or over a spontaneous lunch together in the cafeteria. I enjoy personal encounters and truly believe that by knowing each other better, we learn to develop intercultural skills that help us build bridges, live side by side more peacefully and join forces to make our world a better place for all living beings. I would like to encourage everyone who is interested to approach me, ask me something, tell me about yourself… Let’s take the opportunity to enrich each others’ days while our paths cross on this wonderful planet!

Eva von Falkenstein, Profesor limba engleză - LTN
Robin Stettler

Liceul Teoretic Național este cu adevărat una dintre puținele școli din România care pregătește cu succes elevii pentru viață. Într-un mod profesionist și modern, școala crează aici o conexiune caldă și familiară între profesori și elevi, care de asemenea ajută la pregătirea și dezvoltarea unei cariere de succes.

Liceul Teoretic National ist wahrlich eine der wenigen Schulen Rumäniens, die ihre Studenten erfolgreich auf das Leben vorbereitet. Professionell und modern, man baut hier auch eine warme und familiäre Verbindung auf, die bei der Entwicklung und Vorbereitung auf eine erfolgreiche Karriere zusätzlich hilft.

Robin Stettler, 14 ani, elev de liceu - Zürich, Elveția
Carmen Levinza

La începutul anului 2010 am fost într-o mare dilemă: să rămân în țara mea natală, unde m-am format și puteam să am o carieră de succes, sau să mă întorc în Elveția, unde s-a născut baiatul meu și care deja ajunsese la vârsta primei clase școlare? Dacă la acel moment exista o școală la nivelul Liceului Național Teoretic decizia mea s-ar fii înclinat mult mai mult in favoarea țării mele natale.

Liceul Național Teoretic este într-adevăr „o școală altfel”. In primul rând pentru că este rezultatul unui vis de-o viață. O cunosc pe Silvia Moraru de peste 20 de ani și pot să spun că m-a fascinat întotdeauna să văd câtă pasiune pune în educația elevilor ei, cu câtă mândrie vorbește despre rezultatele lor, cât efort necontenit a depus pentru a le oferi noi drumuri de afirmare, pentru a le deschide orizonturi internaționale, pentru a-i sprijini sa-și deschidă aripile și să zboare cât mai sus. Silvia Moraru este tenace, neobosită în a-și atinge țelurile, o profesionistă desăvârșita și o persoană foarte exigentă. Este însă absolut impresionant să o vezi cum se transformă și căldura pe care o emană când vorbește cu un copil, cum poate intra în universul lui și cum poate vorbi pe limba lui.

Am vizitat liceul la înființare și l-am vizitat și acum, după 5 ani de funcționare. Am convingerea ca Liceul Național Teoretic este o școala altfel pentru ca elevii ei sunt îndrumați și sprijiniți să-și descopere și dezvolte talentul. Fiecare dintre noi e înzestrat într-un domeniu sau altul. Cheia unei educații de succes este să descoperi la ce ești cel mai bun și să ajungi să o faci cu plăcere și dedicație. Iar Liceul Național Teoretic oferă exact acest gen de educație. Și acest lucru este posibil tocmai pentru că această școală s-a născut dintr-un vis de-o viață: de a clădi o școală altfel – o școală în care fiecare copil sau adolescent să afle la ce este cel mai bun și cum să ajungă la performanță.

De aceea, dacă aș locui în România, ar fi prima mea alegere pentru educația școlară a copilului meu.

Camelia Levintza Stettler, Specialist în Comunicare și Marketing - Zürich, Elveția
Ilinca Angelescu

Primăvara se apropia cu pași mărunți și înceți. Încântată mă uitam pe fereastră și realizam trecerea timpului. Primăvara se apropia, deci venea și ziua mea. 13 ani. Wow. Nici nu-mi vine să cred că anii au trecut așa repede. S-au schimbat multe. Anul acesta a fost cel mai greu. Dacă nu mă plăcea nimeni, dacă nu mă integram, dacă. Prea multe dacă. Sigur va fi bine. Așa gândeam, dar poate că toate grijile puneau stăpânire pe capul meu.

Nu o să mint și să spun că totul a fost perfect de la început. Țineam în mine totul. Era destul de greu, dar încercam. Până când n-am mai putut și m-am descărcat. Mama a zis că totul va fi bine și că o să-mi fac prieteni până la urmă. Nici eu nu mai știam ce simt. Trebuia să mă descurc cumva, nu știam cum. Mi-am amintit că sunt puternică, și că pot să mă descurc. De ce eram așa de temătoare, nu am cum să explic pentru că e un adevărat mister și pentru mine. Ideea de nou nu m-a încântat niciodată, cred că e mai greu până pornesc. Îmi aduc aminte și acum, chiar dacă au trecut nouă luni de zile.

Stăteam la mate, lângă o viitoare prietenă și cred că de aici totul a mers mai bine ca niciodată. Ne-am cunoscut, m-am prezentat, ea s-a prezentat și așa nu mai credeam că sunt singură. Le-am întâlnit și pe prietenele ei și pot spune că ne-am împrietenit destul de ușor. În ziua aceea eram în extaz. Devenisem o adevărată LTN-istă. De atunci toate au mers bine. Începusem să vorbesc cu colegii mai mult, nu mai eram fata timidă de la începutul anului, eram mai sigură pe mine, chiar făceam parte dintr-un colectiv adevărat. Și mulțumesc că s-a întamplat așa, așa am început să ne cunoaștem, nu mai simțeam ca înainte, era un fel de siguranță…Nu știu, dar cert era că începusem cu adevărat să mă simt bine, eram fericită, îmi întâlnisem prietenele, prietene adevărate, care mă acceptă așa cum sunt.

Poate că a fost greu la început, dar cum se spune, începutul e greu. Așa este și în povestea mea. Începutul a fost greu, dar sfârsitul va fi fericit. Dar nu va exista sfârșit, pentru că aici finalul fericit va fi dacă povestea nu se va termina niciodată. Prieteniile adevărate durează și rezistă celor mai grele furtuni. Acum, revenind în prezent, LTN-ul ne învață că orice ni se întâmplă, schimbările din viața noastră nu aduc decât noi oportunități, dacă ți se închide o ușă, nu uita, intră pe cea din spate. Sunt bucuroasă, de cele întâmplate, cred că viața nu ar fi interesantă fără suișuri și coborâșuri, care, pur și simplu ne scot din rutină.

Ilinca Angelescu, elev LTN, clasa a VII-a
Viorica Pop

Curiozitatea mea, sporită de condiția profesorului pensionar, intra pentru prima dată pe porțile unei școli particulare din inima Capitalei: Liceul Teoretic Național. Îmi însoțeam nepoții la grupa mare de la grădiniță și în clasa pregătitoare. Nu era o zi festivă, care să fure privirile cu freamătul și coloritul ei, așa că ochiul atent lua în primire atmosfera…
O primă descoperire, necesară, de fapt, în orice școală, îmbrăca firescul: legătura dintre conducerea școlii, dascăli și părinți te făcea să te simți ACASĂ. Entuziasmul reținut din mine intuia totuși că probleme există și aici, dar ele rămâneau undeva, în birouri, să fie rezolvate de cei în drept. Pe noi ne întâmpinau lumina și căldura gazdelor. Eram atentă la reacția copiilor – zglobii, gălăgioși ca toți copiii. În întâmpinarea lor veneau cuvintele și gesturile educatoarelor, învățătoarelor. Nimic aspru, nimic strident. O autoritate familiară disciplina neastâmpărul. “Poate pentru a-și face reclamă (desigur, într-o societate pragmatică!)”, îmi șoptea îndoiala din mine. “Prea părea totul frumos; curățenie, spații luminate, clase și holuri decorate adecvat, apoi posibilități de învățare la diferite instrumente muzicale, ramuri sportive, arte, concursuri pe discipline școlare!”
Am venit mereu, în zile obișnuite de școală sau la serbările prilejuite de evenimente naționale și la cele specifice școlii. Aceeași atmosferă! Și iar gândul: “Oare oamenii de aici, dascăli, directori, personal administrativ, nu vor fi având și ei probleme personale?” Am simțit însă că ele rămâneau undeva, prin vreun “birou al conștiinței”… Spre noi venea aceeași disciplină a cunoașterii sufletului de copil!
Am înțeles mai bine legătura discretă dintre “familiar” și “familial”. Eram ACASĂ!
Și-am mai înțeles cum, în viața de zi cu zi, picură aici stropi de LUMINĂ – HAR – ADEVĂR.

Viorica Pop, Bunică
Avatar

Sunt mama unei eleve din clasa a VI-a de la Liceul Teoretic Național. Ne mulțumește foarte mult evoluția fiicei noastre în această școală ceea ce ne îndreptățește să spunem că aici l-am găsit pe “domnul Trandafir” iar fetița noastră și-a recuperat copilăria.

Ramona Cotruță, Mamă
Sorin Stratulat

Datorită meseriei pe care o practic de mai bine de 15 ani, am avut ocazia să vizitez diverse lăcașuri de învățământ din străinatate. În această primăvară, am avut onoarea să vizitez pentru prima oară Liceul Teoretic Național, răspunzând invitației doamnei profesor Silvia Moraru. Am fost profund impresionat de infrastructura modernă, de dotările tehnice de nivel înalt și de tehnologiile informatice permițând adaptarea rapidă a activităților pedagogice la diferite niveluri de școlarizare sau la nevoile specifice fiecărui elev.

Am fost de asemenea plăcut surprins să aflu că se folosesc metode didactice moderne, cum ar fi cele bazate pe procesele interactive de predare -> învățare -> evaluare, în care fiecare elev poate lucra în ritmul lui și nu poate trece să învețe noi concepte până când cele de bază nu sunt stăpânite. Limitând la 15 numărul de elevi pe clasă, dificultățile întâlnite sunt identificate rapid, ceea ce implică o minimizare a ratei de eșec. Grație experienței acumulate din activitățile anterioare și a dorinței de a alege ce e mai bun, conducerea liceului a izbutit să combine toate ingredientele necesare reușitei oricărui elev.

Sorin Stratulat, Cadru universitar la Metz, Franța